به گزارش پارس نیوز، آلن برسه رئیس جمهور سوئیس در نشست خبری مشترک با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان اظهارداشت: سوئیس و ایران دارای فرهنگ و تاریخ قدیمی هستند و این دو کشور بیش از ۱۴۰ سال است که با یکدیگر روابط دوستانه دارند و از سطح مبادلات و همکاری های خوبی برخورداریم.

وی گفت: از آقای روحانی تشکر می‌کنم برای حضور در برن و این سفر می تواند نشانه مثبتی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در ادامه باشد.

برسه گفت: ما با رئیس جمهور ایران نقشه راهی تصویب کردیم که در چارچوب آن گفتگوها در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، مالی، علمی و فنی و مهاجرت ادامه پیدا کرد.

وی افزود: ما از دیروز که دیدارمان با آقای روحانی آغاز شد، درباره مسائل مختلف به خصوص درباره برجام و نتایج خروج آمریکا از این توافق صحبت کردیم.

رئیس جمهور سوئیس گفت: از نظر ما برجام توفیق و پیروزی بسیار مهمی برای دیپلماسی بین المللی بود و سوئیس از همان ابتدا، از مذاکرات مربوط به این توافق حمایت کرد.

وی افزود: سوئیس همچنان به اجرای برجام متعهد است. این توافق از چندین طرف امضا شده و همچنین از حمایت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است. بسیار مهم است که طرفین برای ادامه این توافق با هم همکاری داشته باشند.

رئیس جمهور سوئیس اظهار داشت: در شرایط ناامنی که پس از خروج آمریکا از برجام ایجاد شده، ما امروز گفتگوهای خود درباره مسائل مالی و اقتصادی را تعمیق کردیم. همچنین بسیار مشتاق هستیم که به زودی، پذیرای یک هیئت علمی از ایران باشیم.