به گزارش پارس ، به نقل ازکیهان، « آرش ب» که مدتی است به خارج از کشور گریخته در وبلاگ خود (مرثیه های خاک) می نویسد: از نتایج بی برنامگی، عدم نقد گذشته، نشاندن آرزوها به جای تحلیل شرایط واقعی کشور و… این می شود که ۴ سال پس از انتخابات سال ۸۸، دو سال پس از حصر موسوی و کروبی و بیش از یک سال پس از انتخابات مجلس نهم، اصلاح طلبان و حامیانشان، هفتاد و دو فرقه شده و هر کدام ساز خود را می زنند و مشخص نیست که با انتخابات ریاست جمهوری آتی، باید چگونه برخورد کنند.
وی تصریح کرد: زمانی که خاتمی در انتخابات مجلس نهم شرکت کرد، می شد حدس زد که اصلاح طلبان- یا لااقل گروه هایی از آنان- برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارند. بازی « می آیم-نمی آیم» خاتمی اما بیش از یک سال طول کشید و کمپین های مجازی و دیدارها با خاتمی نیز تنها به التماس و خواهش از او خلاصه شد برای حضور در انتخابات، بدون این که برنامه ای ارائه شود یا راهکاری برای روزی که خاتمی نیاید/نگذارند بیاید.
او می افزاید: با عدم پذیرش خاتمی، تمام این التماس ها عینا به سمت هاشمی رفسنجانی رفت. نه برنامه ای، نه تحلیل درستی از اوضاع و… حال که هاشمی رد صلاحیت شده، خاتمی نیامده، موسوی و کروبی در حصرند و هر فرصتی از میان رفته، کاسه چه کنم چه کنم شایع ترین ابزار دوستان اصلاح طلب است. گروهی به دنبال تحریم اند، برخی سودای حمایت از روحانی یا عارف را در سر می پرورانند و عده ای دیگر نیز مایوس و ناامید از رد صلاحیت هاشمی، زانوی غم در بغل گرفته اند.
آرش-ب همچنین نوشت: برخی اصلاح طلبان پیش از این گفته بودند که کاندیدای آن ها یا خاتمی یا هاشمی رفسنجانی است، بدنه سرگردان اند. صدایی از خاتمی و هاشمی بلند نمی شود، مگر تکرار مکرراتی که هر بچه ده ساله ای هم می تواند پیرامون وضعیت بگوید.
وی در پایان نوشت: اپوزیسیون؟ شوخی می کنید؟ آن ها که سی سال است تکیه زده اند بر تخت بی خیالی و بدون ارزیابی درست از وضعیت کشور، مشغول صدور بیانیه هایی برای « ثبت در تاریخ» هستند.