به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار سرتیپ احمد وحیدی عصر سه شنبه در جریان گشایش ۸۲۱ پروژه خانه سازی این وزارتخانه که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در شهر جدید پردیس انجام شد، بیان داشت: از جمله برنامه های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این است که کارکنان دارای سابقه ای بیش از پنج سال وجود نداشته باشد که صاحب خانه نباشند، امیدوارم به همت همه مسئولان امر این هدف مهم محقق شود.

وی ادامه داد: مشاهده اینکه عزیزی از مردم این مرز و بوم اسلامی از دریافت کلید منزل خود چنین خوشحال می شود خود به تنهایی باعث خشنودی خداوند متعال است، امیدوارم این خانواده های بزرگوار در این واحدهای مسکونی، زندگی پر برکت و شادی را سپری کنند.

سردار سرتیپ وحیدی در ادامه با اشاره به اهمیت خانه در زندگی بشر خاطرنشان کرد: به هر ترتیب خانه در آفرینش و فطرت مجموعه ای بسیار مهم تلقی می شود، آغاز هر حرکتی در انتها با خانه ختم می شود، مصداق بارز این مهم را می توان در زندگی روزمره یافت که هر اقدام روزانه ای در نهایت به حضور در خانه و کانون گرم خانواده منتهی می شود.

این مسئول تصریح کرد: مؤمنان برای انجام مناسک حج به دور خانه خدا و کعبه مکرمه می گردند، همچنین فرزندان معصومین (ع) نیز با عنوان اهل بیت شناخته می شوند، علاوه بر این همواره در احادیث تأکید می شود که خانه مؤمنان در بهشت است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: خداوند متعال شأن بسیاری برای خانه قائل است تا انسان در آن خانه به آرامش برسد، از این رو خانه در دین مبین اسلامی محلی مقدس شمرده می شود و انوار الهی در آن متبلور می شود.

وی ادامه داد: اینکه بیان می شود در خانه خود قرآن تلاوت کنید تا فرشتگان از آسمان آن را همچون ستارگانی درخشان مشاهده کنند، خود مهر تأییدی بر اهمیت موضوع خانه است.

سردار سرتیپ وحیدی بیان داشت: خانه هایی با ویژگی مذکور اماکنی هستند که انسانهایی بزرگ از آن عروج می کنند، همه ما امیدواریم که خانه های گشایش یافته و تحویل داده شده امروز به زحمتکشان خانواده بزرگ وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محلی نورانی و مقدس باشد که در آن انسانهایی بزرگ رشد و نمو یابند.

این مسئول اضافه کرد: باید برای جلوگیری از ورود شیاطین به خانه های خود دقتی وافر به خرج دهیم، بی شک خانه های تحویلی امروز محل ذکر اهل بیت (ع) و یاد خداوند متعال خواهند بود تا خانه های بزرگ در بهشت در انتظار اهالی آنها باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از مسئولان مجری طرحهای خانه سازی این وزارتخانه اظهار داشت: باید از مسئولانی همچون امیر سرتیپ سعید رفیعی، رئیس بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاران وی قدردانی کرد، چراکه این مجموعه زحمات بسیاری برای تحقق این مهم تقبل کرده اند.

وی ادامه داد: بدون تردید هیچ فعلی ارزنده تر از شاد کردن دل مؤمنان نیست و این حرکت عزیزان خود نمونه ای از این اقدام حسنه است.

تعیین تکلیف همه فاقدان مسکن وزارت دفاع تا پایان سال ۹۳

معاون وزیر و رئیس بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) خطاب به امیر مؤمنان علی (ع) بیان داشت: حضرت رسول الله (ص) خطاب به امام علی (ع) فرمودند که" ای علی شخصیت مرد به سه چیز است، نخست زن خوب، دوم خانه وسیع و سوم مرکب رونده" .

امیر سرتیپ سعید رفیعی با اشاره به گوشه ای از فعالیتهای مجموعه بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این مجموعه ولایی و انقلابی در راستای تحقق اهداف وزارتخانه نسبت به پرداخت وام ازدواج و همچنین وام خودرو به کارکنان اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

امیر سرتیپ رفیعی ادامه داد: بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از زمان تأسیس خود به سال ۱۳۷۹ تا پایان سال ۹۱ افتخار ساخت و تحویل ۱۹ هزار و ۲۰۰ خانه در بخش شاغلان و ۲۳ هزار واحد بدست کارکنان با تسهیلات وامی و طرح اعتباری" حکمت" را با خود یدک می کشد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۳ همه فاقدان مسکن وزارت دفاع تعیین تکلیف می شوند، افزود: مجموعه بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بعد از این مرحله خود را برای خانه دار کردن کارکنان جدید، فرزندان کارکنان و همچنین تبدیل به احسنت خانه های قدیمی آماده می کند.

تحویل چهار هزار واحد مسکونی در سال جاری

معاون وزیر و رئیس بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تحویل چهار هزار و ۳۵۴ واحد در سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر این، از برنامه های امسال می توان به تحویل بیش از میزان مذکور خانه مسکونی به کارکنان اشاره کرد.

جبران عقب ماندگی یکهزار و ۷۰۰ واحدی

این مسئول از جبران یکهزار و ۷۰۰ واحد عقب ماندگی امور خانه سازی این مجموعه خبر داد و افزود: از دیگر برنامه های مورد توجه مسئولان بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تکمیل طرحهای نیمه تمام است.

امیر سرتیپ رفیعی تصریح کرد: بخشی از این عقب ماندگی مربوط به مسائل مختلفی است، خوشبختانه به همت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نقدینگی و اعتبارات مالی لازم برای تکمیل این پروژه ها به این بنیاد تزریق شد، بدین ترتیب پروژه هایی مانند ۵۰۰ واحدی خانه سازی" گیلاوند" در شهرستان دماوند، ۱۴۶ واحدی" خاورشهر" و فاز یک طرح" سپهر" با شتابی مناسب از پنجشنبه آتی کار خود را پیگیری می کنند.

افزایش وام خرید خانه" حکمت" تا ۴۰ میلیون تومان

وی از افزایش وام خرید خانه" حکمت" تا ۴۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: با وجود آنکه طبق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح وام حکمت باید با رقمی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان پرداخت می شد، طبق نظر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این تسهیلات تا ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.