به گزارش پارس نیوز، 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت باید راه‌های جدیدی برای جذب نقدینگی ایجاد کند تا سرمایه‌های مردم در مسیر صحیح اقتصادی قرار گرفته و شرایط فعلی به ثبات گذشته بازگردد.

سخنان روز گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع مدیران اجرایی کشور بازتاب گسترده‌ای میان رسانه‌ها و فضای سیاسی جامعه گذاشته است و حتی بسیاری از شخصیت‌های اصولگرا نیز به حمایت از این سخنان واداشته است؛ غلامعلی حداد عادل که سابقه ریاست مجلس هفتم، ریاست فراکسیون اصولگرایان مجالس هشتم و نهم، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه خود دارد، ضمن استقبال از مواضع روز گذشته رئیس‌جمهور به ارزیابی خود از این سخنان پرداخت.

حداد عادل  با اشاره به سخنان روز گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان اظهار داشت: سخنرانی روز چهارشنبه رئیس‌جمهور با سخنان قبلی ایشان متفاوت بود، آقای روحانی بیان تازه‌ای داشت که ما آن را درست، مثبت و متناسب وضع موجودارزیابی میکنیم و امیدواریم به ایجاد یک حس مشترک در میان عموم مردم کمک کند .

*دشمن استقلال کشور را نشانه گرفته است

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: همه ما معتقدیم که جنگ اقتصادی علیه انقلاب و کشور برپا شده و دشمن پیمان‌شکن تلاش می‌کند با اعمال فشار اقتصادی از ملت و نظام امتیاز بگیرد و درنهایت استقلال ما را نشانه‌ گرفته است. 

وی بر همین اساس یادآور شد: صحبت اخیر رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که ما باید کشور و ملت را به سمت آگاهی از وضعیت واقعی جلو برده و برای چنین شرایطی آمادگی روحی و اجتماعی متناسب با جنگ اقتصادی فراهم شود؛ مهمترین آمادگی، وحدت است، اینکه دولت، ملت و جناح‌های مختلف یک حرف بزنند. 

* لازمه مقابله دولت با دشمن خارجی کنار هم قرار گرفتن همه ارکان نظام و مردم است

حداد عادل با بیان اینکه این روزها که فضای رسانه ای فوتبال داغ است مثالی از فوتبال میزنم گفت: ما در داخل با هم رقابت می‌کنیم، اما وقتی به عنوان تیم ملی با یک رقیب بیگانه مسابقه میدهیم اختلافات را کنار گذاشته و همه در کنار هم موفقیت ملی را دنبال می‌کنیم و دیگر تیم‌های داخلی مطرح نیستند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ما امروز باید بدانیم لازمه مقابله دولت با دشمن خارجی، کنار هم قرار گرفتن همه ارکان نظام و مردم است؛ سخنان رئیس‌جمهور نکات مثبت زیادی داشت، اما انتظار داریم این سخنان ادامه یابد و ایشان به شیوه‌های قبل بازنگردد تا وحدت ملی حاصل شود. 

* انتظار داریم دولت به نصیحت هایی که به مردم میکند قبل از آن خود عمل کند

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم دولت به نصیحت‌هایی که به مردم می‌کند، قبل از آن خود عمل نماید، تصریح کرد: دولت در حل مشکلات امروز اقتصادی در بی‌ثباتی ارز، اولا اولویت‌های منطقی مصرف ارز را تعیین کند و به آن عمل نماید، ثانیا؛ چنانچه از این فضا سوءاستفاده شد، جلوی این سواستفاده ها با قاطعیت قوه قضائیه گرفته شود علاوه بر دولت مردم نیز لازم است الگوی مصرف خود را متناسب با شرایط جدید تغییر دهند و از اسراف خودداری کنند.

حداد عادل در عین حال به حمایت از کالای داخلی و سیاست‌گذاری منطقی و درست در ورود اجناس خارجی اشاره کرد و گفت: دولت باید راه های تازه ای برای جذب نقدینگی ایجاد کندتا سرمایه های مردم در مسیر صحیح اقتصادی قرار گیرد در این صورت شرایط فعلی به ثبات گذشته بازمی‌گردد. 

*با اینکه منتقد دولت بوده ایم امروز در مقابل دشمن خارجی در کنار دولت هستیم

وی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: ما با اینکه منتقد دولت بوده‌ایم، امروز و برای حل مشکلات داخلی، در مقابل دشمن خارجی در کنار دولت هستیم، به شرط آنکه، رئیس‌جمهور نیز به سخنانی که گفته است عمل کند. 

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این شرایط ضروری به نظر می‌رسد  مدیریت درست در فضای مجازی است تا با عوامل جنگ روانی مقابله شود دولت مطمئن باشد ملت همانند دوران جنگ تحمیلی در این جنگ اقتصادی نیز کنار دولت بوده و دشمن ناکام می‌شود.