به گزارش پارس نیوز، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مجلس در مواردی چون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی مستقلا قانون بگذارد، اظهار کرد: این موضوع از ابتدای کاملا مشخص بود اما متأسفانه دولت همواره معتقد است که راهکار حل مسائل و مشکلات کشور در پیوستن به معاهدات و کنوانسیون‌های بین المللی است.

وی افزود: با وجود آنکه دولت همواره اعتقاد دارد که می‌تواند مشکلات کشور را با مذاکره با دنیای غرب حل و فصل کند، دائما می‌بینیم که کشور درگیر مشکلات اقتصادی و تحریم‌های آن کشورها شده است.

پژمان‌فر با بیان اینکه متأسفانه برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور وجود ندارد، تصریح کرد: این افراد در داخل کشور طوری مانور دادند که منجر به شکاف اجتماعی شدند چرا که آنان حل مسائل کشور را منوط به مذاکره با آمریکا و غرب دانستند، مدام گفتند که عده‌ای در داخل نمی‌گذارند و این اظهاراتشان منجر به اختلافاتی شد.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به اینکه ما در موضوع پولشویی قوانینی را داریم اما نیاز به اصلاحات دارند، اظهار کرد: البته دولت هم لازم است در این باره لایحه‌ محکم‌تری بیاورد، در صورتی که دولت لایحه نیاورد؛ مجلس خود می‌تواند طرحی در این باره تهیه کند.

عضو کمیسیون فرهنگی بیان کرد: متأسفانه عده‌ای در کشور وجود دارند که با فضای پولشویی جلو می‌روند اما با آنان برخورد مناسبی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه پولشویی خلأ قانونی نداریم و می‌توانیم با مفسدان این بخش مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: قوانین موجود ما در این زمینه کارآمدی لازم را دارد و تنها نیازمند آن است هم مدیران اراده‌ای برای برخورد با این موضوع داشته باشند و جلوی پولشویی را بگیرند اما متأسفانه این اراده وجود ندارد.