به گزارش پارس نیوز، روزهای اخیر حوادث و اتفاقات زیادی در کشور رخ داد و موجب شد تا بسیاری از دانشگاهیان نسبت به این وقایع واکنش نشان دهند، از بازی‌های قدرتمند تیم ملی کشورمان در جام جهانی گرفته تا رفتن رئیس‌جمهور به توچال.

دانشگاهیان بعد از بازی‌های اول و دوم تیم ملی با  رد و بدل کردن تصاویر و پیام‌هایی در این رابطه از احساس غرور خود می‌گفتند تا اینکه تصویری از رئیس‌جمهوری کشورمان در تله کابین توچال با با یک لباس گران قیمت خارجی منتشر شد، آن هم درست در زمانی که گلایه مردم از افزایش قیمت‌ها و وضعیت بد اقتصادی شنیده می‌شد، این تصویر باعث شد تا اکثر انتقادات به سمت روحانی برود.

در ادامه به برخی از پیام‌های دانشگاهیان درباره اتفاقات اخیر آمده است:

* روحانی توچال رفتن خود را با لباسهای اروپایی و آمریکایی! به رخ مردم گرفتار نکشد!

سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پیامی نوشت: « اگر مرهم نمی گذارید، نمک بر زخم نپاشید! توچال رفتن، ورزش وتفریح کردن حق روحانی است اما در این وانفسای رکوردشکنی روزانه قیمت سکه،‌ ارز، گرانی کالاها واجاره خانه‌‌، لااقل این حرکات رابه رخ مردم گرفتار نکشید آن هم به شکل مرفهان بی درد با لباسهای اروپایی و آمریکایی!»

حسینی در پیام دیگری نوشته است: « کواکبیان بعداز نقد تند روحانی به جهت کم کاری و اظهارشرمندگی بخاطر حمایت از وی، درچرخشی آشکار گفته: رئیس جمهور به مردم بگوید چوب لای چرخش می گذارند. برادرعزیز‌! اندکی آرام، آیا چرخِ ایستا نیاز به چوب دارد؟ در مثل مناقشه نیست انگار پلیس به چندمعتاد بگوید: ایست!بی‌حرکت!»

 

وزیر اسبق ارشاد در پیام دیگری هم بازی قدرتمندانه تیم‌ کشورمان در مقابل اسپانیا را تبریک گفته و نوشته است: « درود برفرزندان برومند‌ و‌ بازیکنان پرتلاش و تحسین برانگیز ایران که کاری کارستان کردند و با نمایش حیات در گروه مرگ، آبرومندانه و افتخارآمیز با جام جهانی خداحافظی کردند.»

* 4 ماه پیش گفتم مسئولان دولت هیچ راهبردی برای اقتصاد و اشتغال ندارند

مهمد مهدی زاهدی وزیر علوم اسبق و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از وضعیت اقتصادی و عملکرد دولت در این رابطه نوشته است: « 4 ماه پیش به آقای روحانی اعلام کردم که برخی وزرا و مسئولین می‌خواهند با گفتار درمانی مشکلات را حل کنند و هیچ راهبرد و استراتژی برای حوزه‌های اقتصادی و اشتغال ندارند.»

 

وی همچنین در پست دیگری آورده است:  « برای برون رفت از چالشها به دانشگاهیان اعتماد کنید. دانشگاهیان در 40 دوران انقلاب اسلامی نشان دادند که می توانند منشأ خدمات بزرگ به کشور و هموطنان باشند. کسب رتبه 12 حوزه بیوتکنولوژی در دنیا، کسب رتبه 14 در حوزه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی در دنیا ، جزو ٨ کشور دارنده دانش هسته‌ای، جزو ٧ کشور دنیا در حوزه نانوتکنولوژی، جزو 10 کشور سازنده ماهواره، جزو ٨ کشور برتر سازنده سدهای بتنی و جزو 5 کشور دنیا در حوزه فناوری لیزر، گوشه ای از این  اقتدار علمی است.»

* با توجه به بیانات اخیر رهبری پرداختن  FATF قطعا مخالف صریح سیاستهای نظام است 

حجت الله عبدالملکی‌ عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) نوشته است: « جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، سلام علیکم، با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پرداختن مجدد به طرح ها و لوایح مرتبط با FATF قطعا مخالف صریح سیاستهای نظام خواهد بود.»

* وقتی مسائل فرعی جای مشکلات اصلی را می‌گیرد!

صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه تهران هم طی پیامی در صفحه شخصی‌اش تصویری از یک تماشاگر بی‌حجاب را به اشتراک گذاشته و در ابتدا با اینکه نتوانسته وجود مشکلاتی همچون نابسمانی بازار ارز،  ورشکستگی و درماندگی اقتصاد کشور؛ بیکاری 7 میلیون نفری و مشکلاتی از این دست را نادیده بگیرد ولی باز هم سعی کرده با پرداختن به یک مسئله فرعی مانند ورود زنان در ورزشگاه، مشکلات اصلای را کمرنگ جلوه دهد.

 

* روحانی توچاله، مجلس دو هفته آینده تعطیله

گلرومفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم در پیامی نوشته است: « مردمی که ارزش پول ملی شان در چند ماه یک سوم می‌شود. و قیمت اجناس مصرفی شان سه برابر و رئیس جمهورشان توچال می‌رود و مجلس‌شان به دو هفته تعطیلات، نباید اعتراض کنند؟ راستی قوه قضاییه هم بره دانشجویان را دستگیر کنه.»


 

گلرو در پیام دیگری هم نوشت: « می‌خواستم بگم مجلس تو این آشفته بازار گرانی ، تعطیلات دوهفته‌ای خود را کنسل کند و به وضع مردم رسیدگی کند ولی هر جوری فکر کردم این مجلس تعطیل باشه ضررش کمتره خوش باشید مجلسی‌ها!»

وی همچنین تاکید کرد: « اعتراض را حق مردم بدانید. همه اراذل اوباش نیستند. دلار 9هزارتومنه. اجاره ها سه برابر شده. روحانی توچاله، مجلس دو هفته آینده تعطیله.

* بازگشت به مفهوم اصیل مردم سالاری دینی، راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی 

اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت هم نوشته است: « نماینده‌های مجلس می‌تونن از فرصت دو هفته‌ای تعطیلات برای سر زدن به شهرهاشون و شنیدن مطالبات مردم استفاده کنند. بین مردم حاضر بشن و سعی کنن شرایط رو برای مردم توضیح بدن و مردم رو آروم کنند اگر این اتفاق بیافته بدون شک اعتراضات روند منطقی خودش رو حفظ می کنه»

وی در پیام دیگری نوشته است: « راهکار ما برای برون رفت از شرایط فعلی بازگشت به مفهوم اصیل مردم سالاری دینی است نه تعمیق دموکراسی غربی! مردم سالاری با منشاء کرامت انسان، نه دموکراسی با منشاء لیبرالیستی!»

* جالبه که نابسامانی بازار ارز دقیقاً بعد از توقف FATF آغاز شد! 

هاتف الرحمن صالحی‌ مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس هم در پیامی تصویری را دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان را به اشتراک گذاشته و نوشته است: « بلاشک یکی از زیباترین صحنه های آرامش بشری در قرن اخیر، توسط دروازه بان غیوری رقم خورد که اگر چه در دوران نوجوانی، شب ها در میدان آزادی سر بر بالین می گذاشت، اما اراده و عزم پولادین و نیز امید به فردایی روشن، وی را از تلاش و ممارست منصرف نساخت!، درود بر غیرتت علیرضا بیرانوند»

 

وی در پیام دیگری هم نوشته است: « درود و رضوان الهی بر احیاگران انسانیّت که در این وانفسای آخرالزمان که جمله خلایق بنده نان و یا برده شیطان گشته اند، پرچم غیرت، آزادگی و شرافت را در سرزمین قدس برافراشته اند.»

صالحی در پیام دیگری هم نوشته است: « چه جالب! تحولات اقتصادی اخیر که منجر به نابسامانی بازار ارز شد، دقیقاً از زمانی آغاز شد که مسیر تصویب برخی معاهدات ننگین بین المللی نظیر FATF متوقف شد! ای کاش دولت فخیمه تدبیر و امید به جای سردرگمی و فرافکنی ملال آور، تلاش خویش را در جهت کاهش فشار عملی دشمن افزایش می داد.»

* صداوسیما در میدان جنگ اقتصادی بگذارد تفکرات مختلف دانشگاهی به گفت‌وگو بپردازند 

علی خضریان‌ دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل هم در پیامی نوشته است: « حداقل انتظار از صداوسیما در میدان جنگ اقتصادی این است که اجازه دهد تفکرات مختلف دانشگاهی در نزد مردم با هم به گفت‌وگو بپردازند و صدالبته کسی از جایگاه قانونی امنیت مانع آزادی نشود تا جامعه بتواند مسیر درست را بهتر تشخیص دهد. آگاهی و نقد حاکمان شرط مردمسالاری است.»

* دلار شد 8000 تومان! هم چوب را خوردیم، هم پیاز را!

امیرحسین ثابتی‌ مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم در توئیتی نوشته است: « می‌گفتند اگر رییسی یا جلیلی رای بیاورند دلار می‌شود 7000تومان! رییسی و جلیلی رای نیاوردند ولی امروز دلار شد 8000 تومان! با این تفاوت که 15000 سانتریفیوژ را برچیدیم، در راکتور اراک بتون ریختیم، 98% مواد غنی شده را نابود کردیم و دریک جمله هم چوب را خوردیم، هم پیاز!»

* وقتی 5 سال واسه اقتصاد مملکتت عرق ریختی و میری تا یه خستگی در کنی!

یکی از فعالان دانشجویی هم با نام کاربری «هنگامه» با اشتراک گذاشتن تصویر حضور روحانی در توچال نوشته است: « وقتی 5 سال واسه اقتصاد مملکتت عرق ریختی و میری تا یه خستگی در کنی.»

 

* آیا حوادث منجر به افزایش ارز عمدی بوده و با یک فتنه ارزی و فتنه اقتصادی روبرو هستیم؟

یکی دانشجوی دکترای شهرسازی با نام کاربری « خانم ایرانی» هم در توئیتی نوشته است: « آیا حوادث منجر به افزایش ارز عمدی بوده و با یک فتنه ارزی و فتنه اقتصادی روبرو هستیم؟ خونسردی و بی توجهی روحانی و لاریجانی به وضعیت کشور، شبهه عمدی بودن را تقویت نمی کند؟»

 

* کاش یکی باشه تو این روزای سخت نذاره گل بخوریم!

پیام مرادی دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم در پیامی عکس دروازه‌بان تیم فوتبال ایران را به اشتراک گذاشته و نوشته است: « تو این عکس چی می بینید؟ من آرامش قهرمانی رو می بینم که با اعتماد به نفسش نذاشت رویای مردمش به خاطر هیبت کریس فراموش بشه! اونی که بغل کرده توپ نبود آرزوهای یک ملت بود! کاش یکی باشه تو این روزای سخت نذاره گل بخوریم! نذاره رویاهامون فراموش بشه!»

* دولت نمی‌بینه ‌مردم گله مندند!
یکی فعال دانشجویی هم با نام کاربری« واگویه» نوشته است: « در اقدامی نه چندان دور از انتظار پیرو خط دوقطبی‌سازی که از دیماه 96 شاهدش هستیم رسانه های خارجی و برخی از داخلی‌های مشخص دارند اعتصاب بازار رو به سپاه و اصولگرایان ربط میدن!!! آقای روحانی هم خودش رو در بالاترین سطح بی توجهی نشون میده!  دولت چه کرده؟ نمی‌بینه ‌مردم گله مندند!»

* حق‌طلبی جا و مکان نمی‌شناسد

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم با به اشتراک گذاشتن تصویر زیر نوشته است: « اثرگذاری جهانی یعنی این. حق‌طلبی جا و مکان نمی‌شناسد»

 

* روحانی بعد از توچال سری هم به بازار تهران می‌زد

یکی از دانشجویان دانشگاه تهران هم طی پیامی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصادی نوشته است: « آقای روحانی بهتر بود بعد از توچال سری هم به بازار تهران می‌زد!»