به گزارش پارس نیوز، 

رئیس بانک مرکزی در جلسه امروز با تأکید بر وحدت قوا گفت:‌ با حفظ این وحدت در حوزه اقتصادی جای هیچ نگرانی وجود ندارد و در این رابطه هم کالاهای اساسی اولویت‌بندی می‌شود.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مشترک امروز کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی با حضور ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: جلسه امروز با حضور اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع مجلس و همچنین ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی و کارشناسان حوزه اقتصادی تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه از سوی رئیس بانک مرکزی توضیحاتی در خصوص بازار ارز ارائه شد و ضمن آن نمایندگان سوالات خود را درباره چرایی و علل افزایش نرخ ارز مطرح کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین تأکید شد که ما همواره باید به سمت ایجاد آرامش و وحدت بین قوا حرکت کنیم و بر اساس توضیحات رئیس بانک مرکزی سعی می‌شود بازار ارز تنظیم و کنترل شود.

عزیزی بر همین اساس اضافه کرد: رئیس بانک مرکزی همچنین با ارائه توضیحاتش به بحث اولویت‌بندی‌ها اشاره کرد و گفت:‌جای نگرانی نیست و در این زمینه باید کالاهای اساسی اولویت‌بندی شده و کالاهای لوکس و غیر ضرور که چندان برای مردم ضروری به نظر نمی‌رسند  ارز دولتی به آنها تعلق نگیرد.

وی همچنین به ارز مسافرتی از سوی اشخاص حقیقی هم اشاره کرد و گفت: به عقیده بنده کسی که می‌خواهد به مسافرت برود نباید ارز دولتی به این شخص تعلق بگیرد و هر کس می‌تواند با هزینه خود بدون تبدیل ارز هر کجا که می‌خواهد برود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در جلسه امروز مسئله وحدت بین قوا و دستگاه‌ها مورد تأکید جدی نمایندگان و مسئولان حاضر قرار گرفت،‌گفت: در این بین تأکید شد که مجلس و دولت باید با همدلی بیشتری یکدیگر را همراهی کرده تا از این شرایط به نفع احسن عبور کنیم.

عزیزی با بیان اینکه به هر حال شرایط ناجوانمردانه و سختی از لحاظ اقتصادی بر کشور حاکم است،‌عنوان کرد: به هر حال مردم ما سختی‌های زیادی کشیده‌اند اما ما شاهد بودیم که در دوران‌های دفاع مقدس و سال‌های سخت مردم همواره پیروز میدان بودند و سربلند از این سختی‌ها بیرون آمده‌اند قطعاً‌ با تلاش دولت و مجلس و همکاری مردم از این مقطع فعلی هم سربلند بیرون خواهیم آمد.