به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از مواد بررسی شده درباره معافیت یا عدم معافیت مناطق آزاد اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بود.

زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست امروز با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و اعضای کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: دستور جلسه بررسی ادامه لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بود که بر این اساس مواد دیگری از آن بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: یکی از مواد بررسی شده درباره معافیت یا عدم معافیت مناطق آزاد اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر این اساس پیشنهاد نمایندگان و کارشناسان مورد استماع قرار گرفت.

وی با بیان دیگر جزئیات نشست مذکور عنوان کرد که ماده‌ دیگری که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت درباره تسری ماده 217 قانون مالیات های مستقیم بود که مربوط به درصد پاداش وصولی سازمان امور مالیاتی از کل وصولی‌ها بود.

سعیدی همچنین خاطرنشان کرد: در واقع ماده 217 قانون مالیات‌های مستقیم به موضوع قانون مالیات برارزش افزوده مربوط به این است که محیط کسب و کار و نحوه مالیات‌ستانی ارتقا یابد که در لایحه مذکور تلاش شده از نظرات بخش خصوصی لحاظ شود.