به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، الحاق به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و کنوانسیون‌های مربوطه باید منتفی شود.

سید حسین نقوی حسینی در خصوص بیانات هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در زمینه پشت پرده کنوانسیون‌های بین‌المللی و درباره سرانجام کنوانسیون‌های مطرح در مجلس، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی هنوز در این خصوص جلسه‌ای تشکیل نداده است، اما بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، الحاق به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و کنوانسیون‌های مربوطه باید منتفی شود.

وی افزود: بر این اساس، مجلس خودش باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و قوانین مربوطه را تصویب کند و من فکر می‌کنم استنباط همه نمایندگان از فرمایشات رهبری همین باشد، چرا که ایشان با صراحت مطلب را گوشزد و راه‌حل هم ارائه کردند که مجلس باید مستقلا قانونگذاری کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، کمیسیون در حال تدوین شیوه‌نامه‌ای برای بررسی این لایحه در دوره مسکوت بودن آن - دو ماه آینده - بود، اما در حال حاضر و با توجه به صحبت‌های صریح مقام معظم رهبری، شرایط متفاوت شده و اولویت نخست کمیسیون باید تعیین تکلیف اصل این لایحه باشد.

نقوی حسینی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در کمیسیون امنیت ملی پس از سخنان ۱۴ خرداد ماه امسال رهبر معظم انقلاب و فرمان ایشان برای فراهم کردن مقدمات غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو، گفت: ظاهراً یک نشست در کمیسیون با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شده که البته من حضور نداشته‌ام، اما غیر از آن گزارشی از سازمان انرژی اتمی دریافت نکرده‌ایم.

وی اظهار داشت: البته پس از خروج آمریکا از برجام تاکنون، چند جلسه با حضور آقای عراقچی (رئیس ستاد اجرای برجام) داشته‌ایم و روند مذاکرات از سوی کمیسیون دنبال شده است.