به گزارش پارس نیوز، 

نایب‌ رئیس اول مجلس گفت که هر سه قوه باید با آن دسته از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده از جو بحرانی ناشی از خروج امریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها هستند، قاطعانه برخورد کنند.

مسعود پزشکیان در حاشیه همایش روایت خدمت در جمع خبرنگاران سمنانی، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم یک‌عده یک شبه هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند و عده‌ای دیگر روزبه روز شرایط اقتصادی و معیشتی بدتری پیدا کنند.

وی با اشاره به جو روانی حاکم در بازار و تغییر در قیمت برخی کالاها افزود: تاکنون پاسخ ما در قبال بحران مناسب نبوده و همین به سوءاستفاده برخی سودجویان انجامیده است.

وی با بیان این‌که «باید حالت ویژه و جنگی اعلام کنیم» تصریح کرد: البته جنگی که امریکا و دنیای استکبار علیه ملت ایران راه انداخته یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که می‌خواهند از طریق آن ما را به زانو درآورند.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو با اشاره به نقشه‌های امریکا در جنگ اقتصادی فعلی خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها به دنبال این هستند که با تحت‌فشار قرار دادن صنعت‌کاران و تجار و همچنین فشار بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه، آن‌ها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند.

وی با بیان این‌که «اگر هر سه قوه در برخورد با متخلفین قاطع نباشند دشمن می‌تواند نقشه‌های خود را عملیاتی کند» ادامه داد: در این شرایط باید به نیازهای اقشار متوسط و متوسط به پایین توجه ویژه کرد و شرایطی به‌وجود بیاوریم که فعالان صنعتی و تجاری و...دچار مشکل نشوند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «باید مواظب کسانی باشیم که در پی سوءاستفاده و سودجویی از این شرایط هستند تا از رود گل آلود، ماهی خود را بگیرند» اضافه کرد: متاسفانه در این دو سه ماه عده‌ای بازار طلا را دچار التهاب کردند و عده‌ای با التهاب در بازار خودرو یا بازار ارز و مسکن به دنبال سودجویی خود بودند.

پزشکیان به «خرید بیش از 30 هزار سکه توسط یک نفر در اوج تغییرات قیمتی در بازار طلا» اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی یک نفر یک‌شبه هزاران میلیارد تومان پول به جیب می‌زند و عده‌ای دیگر باید دغدغه از دست دادن خانه‌ای را داشته باشند که در آن نشسته‌اند. نباید اجازه داد قیمت‌ها این‌گونه افزایش یابد. اگر اجازه سوءاستفاده به این افراد سودجو داده شود در حقیقت به محقق شدن نقشه‌های امریکا کمک کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط که صنعتکاران، تجار و بازرگانان و فعالان تولید با مشکل روبرو هستند عده‌ای گشایش‌هایی در راستای منافع خود ایجاد می‌کنند؛ لذا باید قاطعانه با همه این افراد سودجو و عوامل آن‌ها به شدت برخورد شود.

وی به دیدار روز گذشته نمایندگان با رهبری انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب بر استقلال مجلس تاکید فرمودند و نمایندگان را به حمایت از اقشار آسیب‌پذیر توصیه کردند.

عضو فراکسیون امید از تاکید بر انقلابی بودن و انقلابی زیستن به عنوان یکی دیگر از مطالبات رهبری از نمایندگان نام برد و گفت: انقلابی بودن به معنای این نیست که منطقی عمل نکنیم بلکه انقلابی بودن به معنای رویکرد قاطعانه اما علمی و کارشناسانه به موضوعات مختلف است.

وی همچنین با اشاره به بحران کم آبی در کشور گفت: این بحران محدود به یک یا دو استان نیست و اکثر استان های کشور با آن روبرو هستند.

وی بر ضرورت رویکرد کارشناسانه در طرح های مرتبط با آب تاکید کرد و گفت: نمی توان یک نسخه واحد برای همه کشور پیچید باید در برخورد با مشکلات هر منطقه به ویژگی های اقلیمی فرهنگی و اجتماعی آن منطقه هم توجه داشت.