به گزارش پارس نیوز، 

وزیر اطلاعات گفت: ملت ایران اسلامی با فرهنگ شهادت زندگی می کند و از دشمن و تهدیدهای او هراسی ندارد.

حجت الاسلام سید محمود علوی عصر پنجشنبه در اولین مراسم سالگرد شهید حسن عشوری در روستای ماچیان شهرستان رودسر افزود: تا گلبرگ سرخ لاله ها در کوچه های شهر ما بوی شهادت می دهد، گرد ذلت بر چهره ملت ما نمی نشیند.

وی با یادآوری این گفته امام راحل عظیم الشأن که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، این سخنان پیر روشن ضمیر جماران را ریشه در آموزه های قرآنی و روایت های ائمه معصومین (ع) عنوان و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام، نگاه انسان به مسئله مرگ را تغییر داد چراکه طبق این باور، مرگ بمعنای نابودی نیست بلکه انسان به سرای جاودانه دیگری بعد از این دنیای فانی می رود.

حجت الاسلام علوی با شرافت ترین و بهترین مرگ در دین مبین اسلام را کشته شدن در راه خدا ذکر و اضافه کرد: وقتی ملتی از مرگ نمی ترسد، از کشته شدن در راه خدا استقبال می کند و بهترین مرگ را شهادت می داند؛ از دیکتاتورها، مستبدها و جهانخوارها نیز هراسی ندارد.

وی ادامه داد: این ملت، دشمن را خلع سلاح می کند و عزت او تضمین شده؛ مردم ایران اسلامی نیز از تهدید ابرقدرت ها نمی ترسند و گام در راه رضایت الهی می نهند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ملت ایران اسلامی با فرهنگ شهادت زندگی می کند، گفت: اسلام به ما آموخته که ذلت واقعی، زندگی زیر سلطه دشمن است.