به گزارش پارس نیوز، محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نامه جمعی از شخصیت‌های سیاسی به مسئولان نظام برای مذاکره مستقیم با آمریکا، اظهار کرد:  برای بنده جای تعجب دارد که در برهه‌ای که ترامپ مدام تهدید می‌کند و به دنبال فشار بر کشورمان است، این افراد چنین مسائلی را مطرح می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی باید همه گروه‌های سیاسی اتحاد داخلی را به جهانیان نشان دهند، گفت: در حالی که همه معتقدند که ترامپ یک فرد تاجرپیشه و تندخو است و همچنین به تعهداتش عمل نمی‌کند، این افراد چگونه خواستار مذاکره با این فرد هستند؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه این افراد به هیچ‌وجه دید سیاسی به معنای واقعی کلمه ندارند، اظهار کرد: در شرایطی که ما نیاز به اتحاد داریم، این افراد نباید کاری کنند که جامعه دوقطبی شود که جهانیان بگویند در ایران یکسری موافق ترامپ و عده‌ای مخالف وی هستند.

جمالی تأکید کرد: از آنجایی که بسیاری از این افراد که چنین نامه‌ای را نوشته‌اند مقیم خارج از کشور هستند، به نظر می‌رسد که از خارج از کشور خط‌دهی شده باشند.

وی با بیان اینکه این افراد کاملا ساده‌اندیشانه می‌گویند که هدفشان از امضای این نامه بهبود شرایط مردم است، خاطرنشان کرد: باید به این افراد گفت که وقتی در مقابل فردی چون ترامپ این اقدامات را انجام دهیم و کوتاه بیاییم، او تنها فشارهایش را بر ملت و کشور ما بیشتر می‌کند.