به گزارش پارس نیوز، 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: شهادت شهید علیمحمدی این اصل اساسی را نشان داد که مردم ایران برای پیشرفت تکنولوژیکی هیچ مرزی را نمی‌شناسد.

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم جایزه شهید علیمحمدی که امروز چهارشنبه ٣٠ خرداد در پژوهشگاه دانش‌های بنیادین برگزار شد، اظهار کرد: شهادت دکتر علیمحمدی یک حادثه بی نظیر تاریخی است.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: عالِم‌کشی در تاریخ سابقه طولانی را داشته است که یکی از دلایل این امر از عدم بردباری سیاسی  نشأت می‌گیرد. یکی دیگر از دلایلی که می‌توان برای عالِم کشی در تاریخ نام برد، عدم بردباری ایدئولوژیک است که در این مورد می‌توان به انقلاب بلشوییکی شىوروی سابق اشاره کرد.

لاریجانی افزود: در آن زمان دانشمندان از سوی کمیته ضد بورژوایی حزب کمونیست کشته می‌شدند، به دلیل این اتهام که علوم و فنون جدید با تفکر بورژوایی در ارتباط هستند.

وی اضافه کرد: در مورد شهادت دکتر علیمحمدی ما با حادثه خاصی روبرو هستیم که کاملا حدید است، زیرا او را به شهادت رساندند تا ملتی را از علم محروم کنند که این موضوع حاصل تفکر آمریکایی و صهیونیستی است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: شهادت علیمحمدی برای محرومیت یک ملت از توانمندی‌های علمی صورت گرفت که این امر آغاز یک پروسه ننگین برای غرب است و نوعی استالینیزم لیبرال دموکراسی است.

وی ادامه داد: آنچه که در مورد شهادت شهید علیمحمدی اتفاق افتاد، یک واقعه کریه است تا ملتی از پیش رفت و توسعه عقب بماند. ما باید توطئه‌های این چنینی را خنثی کنیم، زیرا شهروند ایرانی یک شهروند درجه دو نیست که در سطح خاصی از علوم فنون محدود شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام که می فرمایند علم در ثریا هم باشد، ایرانی‌ها به آن دست می‌یابند افزود: شهادت علیمحمدی این اصل اساسی را نشان داد که مردم ایران برای پیشرفت تکنولوژیکی هیچ مرزی را نمی‌شناسد.