به گزارش پارس نیوز، 

نیروی دریایی آمریکا از ورود یک ناو جنگی جدید این کشور به آبهای خلیج فارس خبر داد.

نیروی دریایی آمریکا از ورود ناو «ایو جیما»‌ به آب‌های خلیج فارس خبر داد.

وب‌سایت نیروی دریایی آمریکا گزارش داده که کشتی جنگی دوزیست (آبی-خاکی) «یواس‌اس ایو جیما» هفته جاری برای نخستین بار از اواخر ماه مارس به عنوان کشتی پایگاه (کشتی جنگی آبی‌-خاکی یا ناو هواپیمابر) آمریکا در منطقه وارد آب‌های خلیج فارس شده است.

فاصله دو ماه و نیم بین خروج ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» در اواخر ماه مارس جاری از خلیج فارس و ورود ایوجیما به آب‌های خلیج فارس طولانی‌ترین مدتی است که نیروی دریایی‌آمریکا طی دهه‌های اخیر هیچ کشتی پایگاهی در خلیج فارس نداشته است.

مقامات نیروی دریایی آمریکا هیچ جزئیاتی از حرکت ایوجیما به خلیج فارس ارائه نداده‌اند. با این حال، در بیانیه  ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا آمده است:‌ نیروی دریایی آمریکا متعهد به پشتیبانی از فرماندهی مرکزی آمریکاست تا اطمینان یابد از توانمندی‌های موردنیاز برای امنیت نیروی دریایی در مناطق عملیاتی فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا برخوردار است. ما  جزئیات زمانبندی حرکات عملیاتی کشتی به درون، اطراف و خارج از مناطق مسئولیت فرماندهی مرکزی نیروی دریایی را منتشر نمی‌کنیم.

بنا بر این گزارش نیروی دریایی آمریکا طی هفته‌های گذشته به جای خاورمیانه و یگان پنجم تمرکز خود را بیشتر بر دریای مدیترانه و دریای بالتیک و ناوگان ششم قرار داده بود.