به گزارش پارس نیوز، امروز قرار است لوایح مربوط به قرارداد «FATF» در مجلس بررسی شود و این نگرانی در میان دانشگاهیان وجود دارد که نمایندگان در این موضوع هم مانند برجام به طرف غربی اعتماد کنند به همین دلیل هم بسیاری از دانشگاهیان در فضای مجازی اعتراض خود را به ارائه شدن این طرح در مجلس اعلام کرده و نسبت به تصویب آن هشدار دادند.

یکی از اقدامات جالبی هم که توسط دانشجویان صورت گرفت این بود که در روز قدس در شهرهای مختلف نمایندگان مجلس را پیدا می کردند و وی را در مورد این لایحه مورد سوال قرار می‌دادند و از مخالفت و یا موافقت آنها با این موضوع جویا می‌شدند.

* سکوت در برابر تصویب لایحه استعماری FATF پذیرفته نیست

سعید تواناراد دبیر سیاسی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصویری از اعتراضات دانشجویان را به اشتراک گذاشته و در همین رابطه نوشته است: « حداقل دوهفته است که شبانه روز با هرچه در کف داشتیم به روند تصویب لوایح استعماری مربوط به FATF در مجلس دهم اعتراض می‌کنیم. دوبار در بیش از 10 نقطه کشور به نماز جمعه شهرها رفتیم؛ در تمام این مدت حتی یک‌بار صداوسیما و ائمه جمعه به این موضوع مهم نپرداختند! این سکوت پذیرفته نیست.» 

 

 

*  باید اسامی موافقان و مخالفان FATF منتشر شود

یکی دانشجویی به اسم رضا هم نوشته است: « من معتقدم نماینده من نمی‌گذارد FATF در مجلس تصویب بشه. حالا برای اینکه مطمئن بشیم باید اسامی موافقان و مخالفان منتشر بشه»

* FATF ابزار آمریکا برای دقیق‌تر شدن تحریم‌ها

پرستو پاریزان هم تصاویری از اعتراضات دانشجویان به این لایحه در روز قدس را به اشتراک گذاشته و نوشته است: « ابزار آمریکا برای دقیق‌تر شدن تحریم‌ها: یکی از اعضای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا می‌گوید: برای سخت تر کردن شرایط ایران، به حضور کامل FATF نیاز است!»

 

 

* نه به تصویب FATF

محمد زادمهر از اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم با هشتگ نه به تصویب FATF نوشته است: « استقلال کشور را به بازی نگیرید...»

* اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل 

علی دهقان دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم نوشته است: جناب لاریجانی جمعه توی مراسم روز قدس سخنرانی کرد و فردا هم قراره لوایح الحاقی قرارداد استعماری FATF رو تصویب کنه. جمعه در حرف از مناقب محور مقاومت میگن و روز بعد هم رسما گروه تروریستی می‌خوانندش! براستی اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل و لاریجانی بزرگترین سرمایه اصلاحاته» 

* از این مجلس توقع تصویب نشدن FATF نداشته باشید!

علی موسوی هم در این رابطه نوشته است: « در مجلسی که برجام بیست دقیقه ای تصویب می‌شود و سوال از رئیس دولت براحتی با لابی گری و تهدید از دستور کار خارج می‌شود توقع تصویب نشدن FATF نداشته باشید!

* هم‌قسم شدن 100 نماینده برای جلوگیری از تصویب لایحه استعماری FATF 

نازنین کمالی دانشجوی ارشد علوم سیاسی هم در توئیتی نوشت: « حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس خبر از عزم راسخ 100 نماینده داده که هم قسم شدند تا نگذارن لایحه استعماری FATF در مجلس تصویب شه و تمام تلاش خود را خواهند کرد تا رئیس مجلس و هیئت رئیسه نتوانند مانند برجام اعمال نفوذ کنند؛ پس لطفا بزرگوار اسامی نمایندگانی که قسم خودشونو خواهند شکست منتشر کنید!»

* تلاش نمایندگان تحمیل‌کننده برجام برای تصویب «FATF»

علی فرخی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در این رابطه می‌گوید: « نمایندگانی که تصویب بیست دقیقه‌ای برجام را به مجلس تحمیل کردند به دنبال تسریع بخشی در روند بررسی و تصویب  «FATF» در صحن علنی مجلس هستند. این قرارداد ماهیتا استعماری بوده و با هدف تسلط کامل به اطلاعات گردش مالی جمهوری اسلامی ایران به منظور سوءاستفاده از این اطلاعات به عنوان پاشنه آشیل تعاملات غرب با ایران به مجلس تحمیل شده است. این قرارداد نیز مثل سایر قرادهای استعماری موجب هضم جمهوری اسلامی در نظام سلطه می‌گردد.»

* مدیونید اگر بر سر استقلال و امنیت ما سر سوزنی حماقت کنید

کاربری در توئیتر با نام دانشجوی انقلابی هم نوشته است: « فردا FATF میره مجلس واسه رای گیری.... به والله مدیونید اگر بر سر استقلال و امنیت ما سر سوزنی حماقت کنید.

* پارسال نیروهای سپاه شهید شدن که داعش به صحن مجلس نرسه بعد همین نماینده‌ها امسال قراره fatf رو تصویب کنند

کاربری هم با نام میثم در توئیتی نوشته است: « سپاه مسئول حفاظت نماینده هاست پارسال مثل امروز داعش حمله میکنه به مجلس و بچه‌های همین سپاه شهید میدن که داعش به درب صحن اصلی مجلس نرسن و نماینده هارو به رگبار ببندن بعد همین نماینده‌های نمک نشناس امسال fatf رو تصویب میکنن که سپاه تروریست معرفی کرده و ...‌»

 

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت و بسیاری از تشکل‌های دانشجویی کشور هم با انتشار بیانیه ها و پیام‌های مختلفی نسبت به تصویب FATF هشدار دادند.

روز گذشته هم دانشجویان در سراسر کشور با روش‌های مختلف اعتراض خود را با ارئه این لایحه به مجلس نشان دادند»