به گزارش پارس ، به نقل از تسنیم، آسوشیتدپرس اعلام کرد: حداقل شش نفر در خشونت های آخر هفته کشته شده و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس در حال بررسی پرونده قتل یک مرد ۴۲ ساله است که روز یکشنبه کشته شد. یک جوان ۲۰ ساله نیز پس از اینکه هدف تیراندازی قرار گرفت در یکی از بیمارستان های حومه شیکاگو جان سپرد. دو نفر نیز در تیراندازی های روز شنبه کشته شدند. فیرو دنارد ۱۸ ساله و یک مرد ۲۹ ساله نزدیک منزل باراک اوباما کشته شدند.

روز جمعه نیز دو فرد ۱۷ و ۲۲ ساله در دو تیراندازی جداگانه کشته شدند. این در حالی است که دیروز (یکشنبه) یک جوان تگزاسی به صورت تفننی به خودرو ها و رهگذران در خیابان شلیک کرد. در این حادثه یک نفر کشته شده و دستکم شش تن دیگر نیز زخمی شدند. مقامات پلیس اعلام کرد که فرد مهاجم در تعقیب و گریز پلیسی کشته شده است.

اگرچه بخش اعظمی از مردم آمریکا و برخی از سیاستمداران این کشور خواهان اعمال محدودیت بر استفاده از سلاح هستند اما لابی قدرتمند مالکین سلاح در آمریکا تاکنون مانع از انجام این کار شده و به صراحت اعلام کرده که در برابر هر نوع تلاشی برای محدودیت حمل و نقل و مالکیت سلاح ایستادگی خواهد کرد.