به گزارش پارس نیوز - 13 خرداد، عاشورای سال 42 بود. در عصر این روز، حضرت امام در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشت. بخشی از سخنان امام در این روز چنین است:

 

" اسرائیل نمى‌خواهد در این مملکت دانشمند باشد؛ اسرائیل نمى‌خواهد در این مملکت قرآن باشد؛ اسرائیل نمى‌خواهد در این مملکت علماى دین باشند؛ اسرائیل نمى‌خواهد در این مملکت احکام اسلام باشد. اسرائیل به دست عمال سیاه خود، مدرسه (فیضیه) را کوبید. ما را مى‌کوبند؛ شما ملت را مى‌کوبند. مى‌خواهد اقتصاد شما را قبضه کند؛ مى‌خواهد زراعت و تجارت شما را از بین ببرد؛ مى‌خواهد در این مملکت، داراى ثروتى نباشد، ثروتها را تصاحب کند به دست عمال خود. این چیزهایى که مانع هستند، چیزهایى که سد راه هستند، این سدها را مى‌شکند؛ قرآن سد راه است، باید شکسته شود؛ روحانیت سد راه است، باید شکسته شود؛ مدرسه فیضیه سد راه است، باید خراب شود؛ طلاب علوم دینیه ممکن است بعدها سد راه بشوند، باید از پشت بام بیفتند، باید سر و دست آنها شکسته شود براى اینکه اسرائیل به منافع خودش برسد؛ دولت ما به تبعیت اسرائیل به ما اهانت مى‌کند ..

 

آقا من به شما نصیحت مى کنم، اى آقاى شاه ! اى جناب شاه ! من به تو نصیحت مى کنم، دست بردار از این کارها، آقا اغفال دارند مى کنند تو را. من میل ندارم که یک روز اگر بخواهند تو بروى همه شکر بکنند.

من یک قصه اى را براى شما نقل میکنم که پیرمردهایتان، چهل ساله هایتان یادشان است، سى ساله ها هم یادشان است، سه دسته، سه مملکت اجنبى به ما حمله کرد، شوروى انگلستان و امریکا به مملکت ایران حمله کردند، مملکت ایران را قبضه کردند، اموال مردم در معرض تلف بود، نوامیس مردم در معرض هتک بود لکن خدا مى داند که مردم شاد بودند براى اینکه پهلوى رفت.

من نمى خواهم تو این طور باشى، نکن، من میل ندارم تو این طور بشوى، این قدر با ملت بازى نکن، این قدر با روحانیت مخالفت نکن. اگر راست مى گویند که شما مخالفید، بد فکر مى کنید. اگر دیکته مى دهند دستت و مى گویند بخوان، در اطراف فکر کن، چرابیخود بدون فکر این حرف ها را مى زنى؟!

 

 امروز به من اطلاع دادند که بعضى از اهل منبر را برده اند در سازمان امنیت و گفته اند شما سه چیز را کار نداشته باشید، دیگر هر چى خواهید بگویید، یکى شاه را کار نداشته باشید، یکى هم اسرائیل را کار نداشته باشید، یکى هم نگوئید دین در خطر است، این سه تا امر را کار نداشته باشید، هر چى مى خواهید بگوئید. خوب اگر این سه تا امر را ما کنار بگذاریم، دیگر چى بگوئیم؟ ما هرچى گرفتارى داریم از این سه تاهست، تمام گرفتارى ما. "

 

سحر روز بعد امام خمینی(ره) دستگیر و زندانی شد و قیام 15 خرداد در حمایت و برای آزادی امام(ره) ایجاد شد و حکومت شاه صدها تن از مردم ایران را به شهادت رساند و مجروح کرد.

سالروز این قیام بزرگ شیعی بر شما تعزیت باد...

 متن کامل: http://yon.ir/1c0o