به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری اهل بیت (ع) ، روزنامه مصری الموجز با استفاده از اظهارات عجیب وزیر فناوری اطلاعات و نیز سوء استفاده ناجوانمردانه از تصاویر منتشره از فرمانده سپاه، به انکار وجود امام زمان (عج) پرداخت و ادعا کرد که انتشار صدا و تصاویر مهدی منتظر، سرو صدای زیادی در محافل اسلامی برانگیخته است.

این روزنامه دو روز گذشته (جمعه ۳ خرداد) با انتشار گزارشی، از تصاویر مربوط به بازدید « سردار محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران از یک نمایشگاه و نیز اظهارات « محمدحسن نامی» وزیر ارتباطات و فناوری ایران سوءاستفاده کرده و به تمسخر عقاید تشیع پرداخت.

در این گزارش تصویری از سردار جعفری در کنار یک مرد با لباس‏ های مرسوم در تعزیه منتشر شده است که آن فرد نقاب بر چهره دارد. این روزنامه سپس مدعی شد: خبرگزاری فارس دیروز تصویری را منتشر کرده و ادعا کرده است که این تصویر مهدی منتظر است که فرمانده سپاه ایران در کنار او ایستاده است!

در حالی که تصویر مذکور مربوط به بازدید سردار جعفری از نمایشگاه « تنهاترین امیر» در ۲۴ مرداد سال گذشته است. وی در آن بازدید طولانی از نزدیک با ۱۲ صحنه بازسازی شده از زندگانی امیر المؤمنین (ع) آشنا شد و در عکس مذکور نیز کنار شخص یا مانکنی ایستاده است که در این صحنه ها، با چهره پوشیده، نشانگر امیرالمؤمنین (ع) بود.

اما در ادامه این گزارش به اظهارات نسنجیده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان هم استشهاد شده و آمده است: محمدحسن نامی که او نیز از فرماندهان سپاه است! اعلام کرد که صوت و تصویر مهدی منتظر را از طریق اینترنت منتشر خواهد کرد! شبکه های ایرانی هم سخنان نامی را پوشش دادند و گفتند ارسال صوت و تصویر امام زمان برای همه دنیا از راه تکنولوژی جدید امکان پذیر خواهد بود!

به گزارش ابنا، این روزنامه سپس با نقل سخنان برخی علمای مصری و با سوء استفاده از تصاویر و سخنان فوق، تلاش کرد تا اعتقاد به زنده بودن امام عصر (عج) را نادرست جلوه دهد. مثلاً « دکتر محمد الشحات الجندى» دبیرکل سابق مجلس اعلای امور اسلامی در این رابطه گفت: تصویر، قول مرسل است و دلیل نیست و نباید تصدیق شود. این ادعاهای واهی از سوی افرادی مطرح می‏ شود که تعادل فکری ندارند. در عصری که ما زندگی می کنیم مردم دنیا به این حرف‏ ها توجه نمی کنند.

وی سپس سخنان خود را فراتر برد و بر خلاف اجماع علمای اسلام ادامه داد: احادیثی که در آنها به مهدی استناد می شود خبر واحد هستند و با ویژگی هایی که علمای حدیث و شریعت برای احادیث در نظر می گیرند انطباق ندارند.

این در حالی است که در منابع اهل سنت، حدود ۶۰۰ حدیث در مورد مهدی موعود (عج) وجود دارد و حتی « شیخ عبدالعزیز بن عبداللّه بن باز» مفتی درگذشته وهابیت نیز در مورد اعتقاد به مهدویت فتوا داده بود: هر کس عقیده مهدویت را انکار کند یا منحرف در عقیده و یا مضل در طریقت است. وی همچنین در مقاله ای با عنوان « عقیدة اهل السنّة و الاثر فی المهدی المنتظر» به تواتر احادیث مربوط به حضرت مهدی (عج) اعتراف کرده است.

« شیخ ناصر رضوان» مؤسس جمعیت سلفی مصری موسوم به « ائتلاف دفاع از صحابه و آل» هم در رابطه با آن عکس و سخنان ادعا کرد: سبب اصلی انتشار این اخبار دروغ از طرف شیعیان این است که اعتقاد به وجود امام زمان در حال ضعیف شدن است و به همین خاطر به انتشار این چنین اخباری دست زده اند! .

« یحیى الشربینى» مؤسس ائتلاف انقلاب مسلمانان نیز با سوء استفاده از این تبلیغات گفت: من با گروههای ضد گسترش تشیع در مصر که با برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت ایران و در مقابل منزل قائم مقام سفیر جدید ایران زمانی که به مصر می آید موافق هستم. این گروهها تلاش می کنند که در مقابل تلاش‏ های تهران در نشر تشیع در مصر ایستادگی کنند؛ آن هم در حالی که محمد مرسی در مورد ورود گردشگران ایرانی به مصر سکوت اختیار کرده و مانع آنها نمی شود.

شایان ذکر است آقای نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ورود به مطالبی خارج از تخصص خود با اشاره به اینکه هم اکنون با ارتقای فیبر نوری لایه های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می شود، گفته بود: صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد! .

 

این وزیر محترم در واقع تلاش داشته است که احادیث با این مضمون که « در هنگام ظهور، همه جهان صدای حضرت حجت (عج) را می شنوند و چهره او را می بینند» را با زبان علمی توضیح دهد؛ اما عدم توجه به زمان، مکان و اقتضای سخن، موجب به سخره گرفتن این اظهارات در داخل و خارج شد.

پس از بازتاب منفی این سخنان در داخل و خارج، وزارت ارتباطات اطلاعیه ای در توجیه این سخنان منتشر کرد که آن نیز غیر متخصصانه بوده و تلاش کرده است با آیات قرآن کریم، سخنان وزیر را رفع و رجوع نماید!

لینک خبر روزنامه الموجز را می توانید اینجا و لینک خبر بازدید سردار جعفری از نمایشگاه تنهاترین امیر در سال گذشته را اینجا مشاهده کنید.