به گزارش پارس نیوز، 

حسین مقصودی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم، گفت: انتخابات روز گذشته هیئت رئیسه مجلس چند پیام برای نمایندگان و مردم داشت.

وی افزود: اولین پیام این بود که حتماً باید برای آقای لاریجانی اثبات شده باشد که نباید از مبانی اصولگرایی خودش فاصله بگیرد و بداند نزدیک شدن به جریانات و تفکرات اصلاح‌طلبی و امید نتیجه‌ای جزء حذف وی از صحنه سیاست و تصمیم‌گیری کشور ندارد و روز گذشته هم برای آقای لاریجانی، نمایندگان و مردم اثبات شد که اگر لیست امید و جریان اصلاحات کوچکترین روزنه‌ای برای حذف آقای لاریجانی پیدا کنند این کار را انجام می‌دهند که ما شاهد هستیم که روز گذشته این حرکت را انجام دادند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس، ادامه داد: اگر اقدام آقای حاجی‌بابایی و فراکسیون ولایی نبود قطعاً آقای لاریجانی از مدیریت کشور حذف شده بود و آقای لاریجانی ریاست اجلاسیه سوم مجلس را مدیون فراکسیون نمایندگان ولایی است که این واقعیتی انکار ناپذیر است.

وی در تشریح پیام دوم انتخابات هیئت رئیسه مجلس، اظهار داشت: آقایانی مانند جلالی، کاتب و آشوری که مدعی اصولگرایی هستند، با انتخابات روز گذشته مشخص شد که در زیر بیرق اصلاح‌طلبی سینه می‌زنند، این‌ها هم باید به خودشان بیایند؛ در ابتدای مجلس دهم ما فراکسیونی قوی به نام ولایی داشتیم، همه این افرادی که نام بردم، فراکسیون جدیدی تحت عنوان مستقلان ولایی تشکیل دادند که باعث دو دستگی در فراکسیون ولایی شدند. نام این فراکسیون مستقلان است، اما در زیر بیرق امید سینه می‌زنند و اهداف جریان امید را پیش می‌برند و در انتخابات ریاست جمهوری اثبات کردند که از مبانی اصولگرایی فاصله دارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: می‌توان گفت: بازنده اول انتخابات روز گذشته فراکسیون مستقلان بود. شکست این فراکسیون این پیام را برای اسامی که نام برده شدند، داشت که آن‌ها به مبانی اصولگرایی، شفافیت و عدالت طلبی بازگردند و همان فراکسیون ولایی اولیه تشکیل شود تا در اتفاقات آینده تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

مقصودی تصریح کرد: پیام سوم این انتخابات این بود که پس از شکست آقای لاریجانی در مرحله اول که فراکسیون نمایندگان ولایی به داد وی رسید.