به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و گفتگو با سوشما سواراج همتای هندی خود در جمع خبرنگاران به تشریح گفتگوهای انجام شده پرداخت و گفت: از صبح امروز جلسات بسیار خوبی در سطح معاونان وزرا در وزارتخانه های مختلف داشتیم و در این جلسه تمام بحثهایی انجام شده مرور شد. 

وی افزود: دولت هند همانطور که خانم وزیر امروز اعلام کرد تحریمهای یکجانبه را به رسمیت نمی شناسد و دو طرف تصمیم دارند روابطشان را در همه حوزه ها ادامه و گسترش دهند. 

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: بحث های خوبی در حوزه نفت و ادامه همکاریهای نفتی در حوزه همکاریهای اکتشاف نفت و همکاری در پروژه های نفتی ، همکاری برای تعاملات بازرگانی مستقیم و تعاملات پولی بین دو کشور و همچنین استفاده از ارزهای ملی انجام شد و همینطور درباره راه آهن و همکاریها در زمینه خطوط راه آهن، بندر چابهار، کریدور شمال - جنوب برای همکاریهای گسترده تر ترانزیتی بین ایران و هند گفتگو شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: جلسات بسیار خوبی بود و امروز بعدازظهر در جلسه طولانی که با خانم وزیر داشتیم همه این بحثها مرور شد و تصمیم گرفتیم علاوه بر توافقاتی که انجام دادیم کمیته های مشترکی هم برای همکاریهای بانکی، نفتی، بازرگانی و تعرفه ترجیحی تشکیل شود و در خصوص موضوعات جدید بعد از خروج آمریکا از برجام و نحوه ادامه و تقویت همکاریها بحث شود.

وی بیان کرد: اراده سیاسی دو کشور و زمینه هایی که برای همکاری وجود دارد بسیار خوب است، من بسیار از این سفر راضی هستم و بحثهای خوبی شد و اینها نشان می دهد جامعه بین المللی علاقه مند است توافق هسته ای را با قدرت حفاظت کند و شرکای تجاری ما و سایر اعضای برجام نیاز دارند این روش را ادامه دهیم تا اینکه اگر تضمینهای لازم را از طرف شرکای برجامی دریافت کنیم، برجام به حرکت خود ادامه دهد.