به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « اسکای نیوز» ، یک منبع آگاه که در نشست های معارضان سوری در استانبول شرکت کرده است تأکید کرد که با توجه به اختلاف های گروه های مختلف معارضان در رویارویی با بحران سوریه این گروه دچار ضعف شده است و ممکن است کشورهای حمایت کننده آنها مجبور شوند جایگزینی برای آنها برای مشارکت در کنفرانس ژنو ۲ برگزینند.

نشست ائتلاف معارضان قرار بود شب گذشته به توافقی درباره هیئت مذاکراتی خود در کنفرانس ژنو ۲ دست یابد و همچنین جایگزینی برای احمد معاذ الخطیب انتخاب کنند.

منابع آگاه تأکید کردند که در پی اختلاف در انتخاب رئیس ائتلاف مخالفان تنها به خواسته آمریکا مبنی بر توسعه بخشیدن و متحد شدن اعضای ائتلاف برای شرکت در ژنو ۲ تمرکز خواهند کرد.

برخی از اعضای مخالفان تأکید کردند با توجه به اینکه عربستان سرسختانه خواستار سقوط اسد است قصد دارد در کنفرانس ژنو ۲ مسأله کنار گذاشتن اسد از قدرت را مطرح کند.

این منابع افزودند: ائتلاف تلاش خواهد کرد که در ژنو ۲ حضور داشته باشد اما اطمینانی وجود ندارد که این نشست منجر به کناره گیری فوری اسد شود و این خواسته اصلی معارضان است.

نشست اعضای ائتلاف معارضان برای انتخاب رئیس ائتلاف و تشکیل تیم مذاکراتی با حضور همه گروه های معارضان از جمله لیبرال ها به درخواست آمریکا و کشورهای غربی از روز پنجشنبه گذشته در استانبول ترکیه آغاز شده بود.

این نشست به دلیل اختلاف های داخلی اعضای ائتلاف و ناتوانی در انتخاب رئیس جدید یک روز دیگر تمدید شد ه است.