به گزارش پارس نیوز، 

«خالد بن سلمان»، سفیر عربستان سعودی در آمریکا، ضمن مطرح کردن اظهاراتی سخیف علیه ایران، مدعی شد ریاض همواره در کنار کشورهای عربی و مسلمانان ایستاده و این هدف و غایت آل سعود است.

خالد بن سلمان ادعا کرد عربستان هدایت کشورهای عربی و مسلمانان را در حمایت از فلسطین و گرفتن حق قانونی آنها برعهده دارد؛ اما برخی کشورها با ایفای نقشی که عربستان برعهده دارد در پی کسب دستاوردهای کوچک خود هستند.

سفیر ریاض در آمریکا در حالی مدعی حمایت عربستان از فلسطین است که چندی پیش محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور و برادر بزرگتر او، در مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک رسما موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخت. 

وی در این مصاحبه با بیان اینکه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به علاوه مصر و اردن منافع مشترک زیادی با رژیم صهیونیستی دارند، گفت از نظر او فلسطینیان و اسرائیل حق دارند که سرزمین خودشان را داشته باشند و در آن زندگی کنند!

خالد بن سلمان این ادعاها را در مجموعه ای از پیام های توییتری مطرح کرد. او همچنین مدعی شد افرادی که سعی در منحرف کردن نهضت فلسطین دارند، افرادی هستند که از تبلیغات ایرانی ها پیروی می کنند.

وی در ادامه لفاظی های خود علیه ایران ادعا کرد این کشور مسبب ریخته شدن خون اعراب در کشورهایی نظیر سوریه و یمن است!

خالد بن سلمان در ادامه اظهارات بی اساس و دور از واقعیت خود مدعی شد ایران در حالی خود را مدافع مقاومت فلسطین در برابر اشغالگری های رژیم صهیونیستی می داند که قصد دارد پایتخت کشورهای عربی را تصاحب کند و در آنجا دست به کشتار بزند!

سفیر رژیم سعودی در آمریکا در حالی چنین اتهاماتی را به ایران نسبت می دهد که ریاض با سکوت در برابر انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس اشغالی خود مسبب اصلی کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه است. روابط دوستانه و بی پرده عربستان با رژیم صهیونیستی نیز با روی کار آمدن ولیعهد جوان سعودی بیش از پیش آشکار شده است. همچنین تجاوز عربستان به یمن که به وخیم ترین بحران انسانی عصر حاضر منجر شده است، نمونه ای دیگر از جنایات آل سعود علیه کشورهای عربی فقیر منطقه به شمار می رود.