به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته در نشست سازمان آمریکایی مخالف سقط جنین موسوم به «سوزان بی آنتونی لیست» سخنرانی کرد و بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران به شدت انتقاد کرد.

او در سخنرانی خود به سیاست خارجی آمریکا اشاره کرد و مدعی شد: درباره امور خارجه باید بگویم که ما در واقع نمراتِ بسیار بالایی در امور خارجه به دست آورده‌ایم (دستاورد‌های خوبی داشته ایم). ما، به عنوان یک کشور، بار دیگر مورد احترام قرار گرفته‌ایم. مدت‌های مدید بوده است (که ما چنین احترامی نداشتیم)، زیرا ما قدرت و اعتماد (به نفس) آمریکا را بازسازی کرده‌ایم. ما اخیراً بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری را برای ارتش‌مان به تصویب رسانده‌ایم که بودجه‌ای تاریخی برای ارتش بزرگ ما است.

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار اظهارات خود علیه توافق هسته‌ای ایران افزود: «ما از توافق هولناک، یکطرفه و مصیبت بار ایران (برجام) خارج شدیم. آن (توافق) دیگر (برای آمریکا) تمام شده است. آن یکی از بدترین توافقاتی بود که تاکنون مورد مذاکره قرار گرفته است. ما هیچ چیزی (از آن توافق) نصیبمان نمی‌شد؛ (واقعاً) هیچ چیزی نصیبمان نمی‌شد.»

ترامپ در این سخنرانی  با انتقاد از دموکرات‌ها، از مردم خواست در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که قرار است در ماه نوامبر امسال برگزار شود، به نامزد‌های جمهوری‌خواه رأی دهند.

او در بخش دیگری از این سخنرانی، رو به خبرنگاران رسانه‌هایی کرد و آنان را وابسته به رسانه‌های انتشاردهنده اخبار ساختگی خواند. ترامپ گفت: آنان (مسئولان رسانه‌‌ای) در ابتدای دوره ریاست جمهوری من، تشکیک کرده بودند که دولت من بتواند در زمینه اشتغال‌زایی و سایر مسائل اقتصادی، دستاورد‌های قابل توجهی داشته باشد و حتی وعده‌های مرا که در رابطه با مشاغل جدیدی که در این کشور می‌خواهم ایجاد کنم، مسخره می‌کردند، ولی اکنون ثابت شده است که ما توانستیم به آن وعده‌ها جامه عمل بپوشانیم. ما اکنون نیز تلاش داریم شرکت‌ها و مشاغل بیشتری را باز هم به آمریکا بازگردانیم، زیرا آن شرکت‌ها و آن مشاغل متعلق به این کشور هستند. 

رئیس‌جمهور آمریکا افزود نه تنها نرخ عمومیِ بیکاری در آمریکا بسیار پایین آمده است، نرخ بیکاری در میان اقلیت‌های این کشور- مانند آفریقایی آمریکایی‌ها (سیاهپوستان) و هیسپانیک‌ها (آمریکای لاتین تبارها) به کمترین میزان در تاریخ (آمریکا) رسیده است.

او در ادامه با اشاره به اقدامات دولتش گفت: ما سفارتمان را به اورشلیم (شهر قدس) منتقل کردیم. ما همچنین در حال مذاکره‌ مجدد درباره توافقات تجاری هستیم تا مشاغل و ثروت را به وطن‌مان آمریکا بازگردانیم، زیرا آن‌ها (آن مشاغل) و آن (ثروت) به همین جا تعلق دارند. ما به سختی روی توافقات تجاری کار می‌کنیم، اما اگر دموکرات‌ها به قدرت برسند، تلاش خواهند کرد این دستاورد‌های شگفت‌انگیز را معکوس کنند. این‌ها دستاورد‌هایی تاریخی هستند. آنان  تلاش خواهند کرد بسیاری از آن دستاورد‌ها را به عقب بازگردانند.