به گزارش پارس نیوز، 

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوع خود گفت:  در جلسه امروز کارشناسان و مسئولانی از مرکز پژوهش های مجلس، قوه قضائیه، وزارت دادگستری و نیروی انتظامی حضور یافتند.

وی افزود: کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و بزه دیدگان ناشی از آن در نشست امروز تصویب و مقرر شد فتحی به عنوان رئیس کمیته و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس این طرح 7 ماده ای را بررسی و نواقص آن را رفع و به کمیسیون ارائه کنند تا برای ارائه به صحن آماده شود.

نوروزی در ادامه اظهار کرد: همچنین در نشست امروز  کمیسیون سوال آقای کیخا نماینده زابل از وزیر سابق دادگستری در دستور کار قرار داشت که به دلیل عدم حضور و اینکه سوال جنبه ملی داشت، مقرر شد که وزیر دادگستری فعلی در این پاره پاسخ دهد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو، خاطر نشان کرد: مقرر کردیم که ترجمه جدید این لایحه به شورای نگهبان ارائه شود و شورای نگهبان اشکالات محتوایی احتمالی را ارسال کند تا ما نسبت به اصلاح آنها اقدام کنیم. با بررسی ها به نتیجه رسیدیم که امروز مجددا رای گیری انجام شود که با رای گیری مقرر شد ترجمه جدید به صحن علنی ارجاع شود.