به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه شانزدهمین همایش معاونان اجتماعی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه هیچ حادثه و تجمعی بعد از اعلام احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان در سطح کشور گزارش نشد و این موضوع تا حد زیادی مرهون توجهات خود کاندیداها و ستادهای انتخاباتی آنها بوده است که فعالیت و رفتار قانونی داشته اند.

سردار احمدی مقدم در ادامه گفت: فعالیت های دیگر انتخاباتی مشخص شده و دارای چارچوب قانونی است و ستادها با اخذ مجوز از وزارت کشور مجوز را به نیروی انتظامی ارائه می کنند و پس از هماهنگی های انجام شده توسط پلیس و ابلاغ تمهیدات امنیتی و ترافیکی تجمع های تبلیغاتی کاندیداها برگزار می شود. برای نمونه در روز گذشته از تجمع تبلیغاتی یکی از کاندیداها با داشتن مجوز هم جلوگیری شد چون پلیس باید تمام تمیهدات ترافیکی و امنیتی اطراف محل تجمع را در نظر بگیرد ولی با تمام اینها فکر نکنم مشکلی در این خصوص و در اجرای امنیت تجمع های تبلیغاتی داشته باشیم.

وی در خصوص پاسخ به نحوه برخورد پلیس با تجمع های خودجوش و مردمی، گفت: طبیعتاً تجمع به صورت خودجوش صورت نمی گیرد و افراد با یک فراخوان یا پیامکی در جایی جمع می شوند که این کار درستی نیست و در جامعه ایجاد تنش می کند ولی ما تصور نمی کنیم مثل سال ۸۸ اتفاقی در این خصوص بیفتد.

سردار احمدی مقدم در خصوص امنیت مرزها گفت: در مرزهای کشور مراقبت رفت و آمد تشدید پیدا کرده و در حال حاضر ۷۰ درصد در آماده باش کامل به سر می برند و تلاش می کنیم تا گروه های معاند با نظام نتوانند به کشور سلاح و یا افراد غیرمجاز برای برهم زدن امنیت انتخابات وارد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص فعال بودن ستادهای تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ردصلاحیت شده، گفت: البته ستادی به صورت رسمی فعالیت نمی کند اما اگر افرادی دوست دارند کار درون گروهی انجام بدهند و از کسی حمایت کنند و یا اینکه امید داشته باشند دوباره اعلام صلاحیت شوند تا وقتی که فعالیت علنی انجام ندهند ایرادی ندارد اما در کل کار صحیحی نیست و مادامی که آثار بیرونی در سطح جامعه نداشته باشد مشکلی ندارد.