به گزارش پارس نیوز، 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به بازدید امروز از رآکتور تحقیقاتی تهران، گفت: وضعیت این رآکتور نسبت به دو سال قبل که بازدید کرده بودیم، بهتر شده است.

ابوالفضل حسن‌بیگی با اشاره به بازدید امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از راکتور تحقیقاتی تهران اظهار داشت: این راکتور پنج مگاواتی با مأموریت صنعتی و پزشکی فعالیت می‌کند و در حوزه پزشکی و به ویژه تهیه رادیوداروهای ویژه بیماران سرطانی پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی افزود: در بخش صنعتی نیز در حوزه پالایش و پتروشیمی و دیگر حوزه‌هایی که از سوخت هسته‌ای استفاده می‌کنند، پیشرفت‌های خوبی در این راکتور تحقیقاتی به دست آمده و در سطح کشور به خودکفایی رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استانداردهای کاری این راکتور تحقیقاتی نیز منطبق بر معیارهای بین‌المللی است و با برخی کشورها مثل آلمان و بلژیک نیز همکاری دارند و در کل می‌توان گفت وضعیت آن نسبت به بازدیدی که حدود دو سال قبل داشتیم، بهتر بود و در حوزه پزشکی نیز با حدود ۸۰ بیمارستان که از این محصولات درمانی استفاده می‌کنند، همکاری دارند و مواد مورد نیاز آنها را تأمین می‌کنند.