به گزارش پارس نیوز، 

میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه وزیر علوم برای بررسی عملکرد وزارتخانه‌اش به کمیسیون آموزش آمد و اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات خود را به وزیر اعلام کردند. یکی از اصلی‌ترین انتقادات نمایندگان نبود تعامل سازنده وزارت علوم با کمیسیون آموزش بود. روندی که باعث کند شدن بررسی طرح‌ها و لوایح می‌شود و قطعا باید این تعامل بیشتر شود.

وی افزود: استفاده از افراد ناشایست و ناکارآمد بویژه از استان‌ها یکی دیگر از انتقادات نمایندگان به وزیر علوم بود که قرار شد این موارد با تعامل بیشتر با کمیسیون حل و فصل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی مجدد طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس گفت: این طرح این گونه اصلاح شد که وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلمان حق‌التدریس باید آزمون استخدامی برگزار کند تا کسانی که حد نصاب نمره علمی را کسب کرده‌اند مشمول سال قانون مذکور شوند. سایر موارد این طرح از قبیل تعیین ظرفیت استخدامی از طریق سازمان امور اداری و استخدامی انجام خواهد شد در طی دوره یک ساله تغییر در دانشگاه فرهنگیان رخ نداده و حالت قبلی خود را حفظ می‌کند.