به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ امروز (شنبه) یک بمب گذار انتحاری پس از خروج از منزلش در کابل در اثر انفجار پیش از موعد کمربند انتحاری اش جان خود را از دست داد. این حمله نافرجام یک روز پس از آن صورت گرفت که نیروهای طالبان به یکی از ساختمان های بین المللی در کابل حمله کرده که در جریان این حمله ۱۰ تن از جمله ۶ نفر از نیروهای طالبان جان خود را از دست دادند.

به گزارش منابع پلیس در پی این انفجار به فردی غیر از عامل انتحاری آسیبی وارد نشد اما موفقیت آمیز نبودن حمله اخیر این احتمال را افزایش می دهد که نیروهای طالبان حمله دیگری را در شهر برنامه ریزی کنند.

پیش از این نیز مقامات افغانستان اعلام کردند که انفجار مهمات متعلق به طالبان در یک مسجد در شرق افغانستان منجر به کشته شدن دست کم ۱۲ نفر شد.
یکی از مقامات محلی درباره این حادثه گفت: در جریان این حادثه ۴ غیرنظامی و ۸ شبه نظامی کشته شدند. مواد منفجره جاسازی شده در این مسجد همزمان با برگزاری نماز عشا در ولایت غزنی منفجر شد.

این مقام محلی گفت که نیروهای طالبان احتمالا در حالی که مشغول انتقال تسلیحات و مواد منفجره بودند در این مسجد برای استراحت توقف کرده بودند. این انفجار در حالی روی داد که شبه نظامیان در داخل مسجد حضور داشتند.