به گزارش پارس نیوز، 

سید ابوالفضل موسوی با اشاره به اینکه سانحه سانچی یکی از تلخ ترین اتفاق های سال گذشته بود و باید برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی راهکارهای پیشگیرانه اتخاذ شود، افزود: نیروی انسانی متخصص با هیچ سخت افزاری قابل قیاس نیست. سخت افزار مقوله ای قابل جایگزینی است اما نیروی انسانی را نمی توان جایگزین کرد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود نهادهای مسئول و تخصصی در وزارت راه و شهرسازی بتوانند مدیریت‌های لازم در بحث پیشگیری از حادثه، کشف علل حادثه و پیگیری مسائلی همچون سانچی به خوبی عمل کنند، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه سانچی کارنامه خوبی داشت و با پرهیز از هر گونه سیاسی کاری این موضوع مهم را پیگیری کرد.

وی گفت: با توجه به حساسیت سانحه سانچی و نیز مشخص شدن علل سانحه، باید از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و کمیته بررسی سانحه به شایستگی از حق پرسنل ایرانی نفتکش سانچی دفاع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است گزارش مربوط به سانحه سانچی به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و پس از آن به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شود و در نهایت هیئت رئیسه در مورد مطرح شدن این گزارش در صحن علنی مجلس تصمیم گیری می کند.