به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، نعیم قاسم، معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مشکل شهروندان لبنانی که در ۲۰ روستای مرزی سوریه و لبنان زندگی می کنند بسیار واضح و روشن است. ساکنان این منطقه از سال ۲۰۱۱ در معرض مهاجرت اجباری، ربوده شدن و ترور قرار دارند به همین دلیل کمک به حفظ زندگی شان ضروری است.

نعیم قاسم افزود: مشارکت ما در برخی از اقداماتی که با حمایت از طرح مقاومت و سوریه مقاوم مرتبط است قانونی، پذیرفته و ضروری است اما درگیری و تغییر معادلاتی که به نحوی به نفع دولت سوریه باشد بر عهده خود این کشور است. ملت سوریه نیز در این مهم در کنار نظام شان ایستاده اند و ما نماینده هیچ کس نیستیم.

وی همچنین تاکید کرد که سوریه برای برون رفت از بحران به گفت وگو نیاز دارد و به همین دلیل جنگ ها باید متوقف شود چرا که یک توطئه بین المللی علیه سوریه ترتیب داده شده است.

وی همچنین گفت: رهبری سوریه تصمیم جدی دارد که با مقاومت مردمی، بلندی های جولان را از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد کند و ما نیز در این مورد پشت سوریه ایستاده ایم گرچه که سوریه با توانمندی هایی که دارد چه بسا از کمک ما بی نیاز باشد.

نعیم قاسم در ادامه گفت: مقاومت توانایی برخورد با هرگونه اقدام احمقانه رژیم صهیونیستی را علیه لبنان دارد و شب و روز و پنهان و آشکار به دنبال افزایش نیروی بازدارندگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقشه انگلیس و فرانسه برای فشار آوردن بر اتحادیه اروپا جهت درج نام به اصطلاح شاخه نظامی حزب الله در لیست سازمان های تروریستی گفت: این قبیل تهدیدات هیچ تاثیری بر ما ندارد و لیست نویسی آنان برای ما بی مفهوم و بی معنی است. ما نیروی بزرگ و افتخارآمیز مقاومت جایگاه خودمان را میان مردم داریم و آنها در این باره اشتباه بزرگی می کنند و بنا به دلایل بسیاری به ارتباط با ما نیاز دارند. آنها با این اقدام خود را مسخره می کنند و ملت خود را فریب می دهند زیرا حزب الله فقط یک حزب سیاسی است و هیچ شاخه نظامی هم ندارد.

نعیم قاسم همچنین از تمام سلام، نخست وزیر مکلف خواست موضعی درست در این زمینه اتخاذ کند و با برگزاری انتخاباتی سالم و عادلانه دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

وی اظهار داشت: حزب الله بر اساس قانون مصوب سال ۱۹۶۰ آماده شرکت در انتخابات است.