به گزارش پارس نیوز، 

این روزها ناآرامی‌های صورت گرفته در شهرستان کازرون جهانی شده است و همه خبرگزاری‌های داخلی و خارجی از آن سخن به میان می‌آورند اما کیست که نداند اگر استاندار فارس و مسئولان وزارت کشور کمی زودتر به مطالبات مردم رسیدگی می‌کردند، اوضاع به چنین شرایطی نمی‌رسید و اکنون با چنین وضعیتی روبرو نبودیم.

اگرچه شلوغی‌های این شهرستان در آخرین روزهای اردیبهشت ماه حاشیه‌ساز شده است اما اعتراضات مردم به این مساله سابقه چندماهه دارد و نزدیک به یکسال است که از آن می‌گذرد و گوش شنوایی برای آن نیست.

مساله‌ای که حدود یک سال از جداشدن بخش‌هایی از این شهرستان کازرون می‌گذرد و مسئولان با وجود انتقادات مردمی وی هیچ تلاشی برای اقناع مردم درباره این مساله انجام ندادند و نماینده اصلاح‌طلب نیز تنها در تلاش بود تا زادگاه خود و کار ایجاد شهرستان «کوه‌چنار» را که قرار است از تلفیق دو بخش «کوهمره‌نودان» و «چنارشاهیجان» تشکیل شود را به جلو ببرد اما حساس شدن مردم کازرون نسبت به ادامه این طرح به تجمعات خیابانی و اعتراضات مردمی کشیده شد.

اعتراضاتی که در سال جدید رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت و قاطبه مردم معتقد بودند اگر قرار است یکی از بخش‌های شهرستان کازرون ارتقاء یافته و به شهرستانی جدید تبدیل شود، نمادهای هویتی کازرون ازجمله «بیشابور»، «امام‌زاده حسین»، «دشت‌برم» و «تنگ‌چوگان» باید در حوزه استحفاظی کازرون باقی بمانند، مساله‌ای که در طرح نماینده اصلاح‌طلب از کازرون جدا می‌شد.در اینجا بود که برخی تجمعات بیش از 5 هزار نفر در میدان اصلی کازرون شکل گرفت و این مساله تنها با وساطت امام جمعه این شهرستان پایان یافت.

در این میان انتقادی که به وزارت کشور مطرح می‌شود این است که اگر براساس طرح تقسیمات کشوری و بهبود وضعیت توسعه شهرستان کازرون را مدنظر داشته است، باید فرهنگسازی لازم را برای بهبود این وضعیت انجام می‌داد و نمی‌گذاشت یک طرح کارشناسی نشده تا این حد احساسات مردم را جریحه دار کند.

هرچند از استانداری که سال تا سال به شهرستان‌های محروم استان فارس سفر نمی‌کند و نماینده‌ای که دغدغه‌اش عکس گرفتن با موگرینی است توقعی بیشتر نمی‌رود. شاید تنها فردی که در این شرایط در کنار مردم بود و تا حدی اوضاع را آرام نگه داشت، امام جمعه شهرستان کازرون بود که خود برای حل مشکلات مردم به تهران آمد و با مسئولان صحبت کرد.

امام جمعه کازرون 7 اردیبهشت ماه در نماز جمعه شهر به مردم اعلام کرد که  این طرح با توجه به اینکه کارشناسی دقیق نشده بود، از دستور کار دولت خارج و متوقف شده و مناطقی که مردم کازرون روی آن حساسیت دارند و به‌حق هم هست، مثل دهستان و منطقه دشت‌برم و دهستان و منطقه انارستان، چون این مناطق تاریخی و مذهبی از اول جزو طرح نبودند در آینده نیز در هر صورت جزو کازرون باقی خواهند ماند.

با اظهارات امام جمعه این شهرستان مردم آرام شدند اما فراخوان تجمعی مشکوک باز هم ناآرامی‌ها را به کازرون کشاند.مساله‌ای که اگرچه صحت و سقم این مساله هنوز تایید نشده است اما با توجه به اظهارات ساکنان این شهرستان هیچ کدام از اغتشاشگرانی که اقدام به آتش زدن ساختمان پلیس اقدام کردند، از ساکنان شهرستان کازرون نبوده و به نظر می‌رسد اهمال مسئولان در رسیدگی به وضعیت شهرستان‌ها فرصتی را برای سواستفاده به سودجویان داده است.

شاید تنها فردی که در این شرایط در کنار مردم بود و تا حدی اوضاع را آرام نگه داشت، امام جمعه شهرستان کازرون بود که خود برای حل مشکلات مردم به تهران آمد و با مسئولان صحبت کرد

مشکوک بودن این موضوع از آنجایی رقم خورد که همزمان با اقدامات اغتشاشگران در این کازرون عوامل رسانه‌های ضدانقلاب هشتگ «کازرون در خون» را تِرَند کرده و وضعیت را بحرانی جلوه دادند در حالی که مردم کازرون صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کرده و خواستار برخورد قاطع پلیس با مخّلان نظم و امنیت شدند.

تنها در این شرایط بود که وزارت کشور سکوت خود را شکست و در اطلاعیه‌ای با اعلام تأسف از حوادث صورت گرفته در شهرستان کازرون، در مسأله تقسیمات کشوری در عین استمرار همفکری  با  دلسوزان و صاحب‌نظران از اقشار گوناگون منطقه، از مردم آگاه و متدین کازرون خواست تا با حفظ آرامش و هوشیاری انقلابی  خود مراقب دسیسه‌های معاندان و سایت‌های ضد انقلاب  و اهداف شوم دشمنان این آب و خاک باشند و  اجازه ندهند  امنیت اجتماعی  منطقه مختل و فضای نا امنی حاکم شود.

در پایان باید گفت با توجه به اینکه دشمنان نظام در تلاشند تا از هر آب گل آلودی برای خود ماهی بگیرند، بهتر است مسئولان توجهی بیشتری را به مردم داشته و فرصت سواستفاده به آنان ندهند.