به گزارش پارس نیوز، 
یاشار باکیش وزیر خارجه پیشین ترکیه صبح امروز سه شنبه 25 اردیبهشت با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور اظهار کرد: همواره روابط دو کشور مسلمان و همسایه روابط دوستانه و راهبردی بوده است؛ ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه باید در راستای تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین باشد.

بروجردی با اشاره به تحولات جاری منطقه و گسترش گروه‌های تروریستی تصریح کرد: دشمنان امت اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی به دنبال تضعیف قدرت کشورهای اسلامی می‌باشند.

وی تأکید کرد: تحلیل نادرست برخی کشورهای منطقه از بحران‌های موجود به تداوم بی‌ثباتی و تنش در منطقه منجر شده است.

بروجردی با ابراز تأسف از کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود اظهار کرد: سیاست‌های نابخردانه عربستان آینده‌ای تاریک برای این کشور رقم خواهد زد و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه یمنی ننگ رژیم آل سعود می‌باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار یاشار یاکیش وزیر خارجه پیشین ترکیه روابط دو کشور را روابطی ریشه‌دار و تاریخی خواند و افزود: گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به تقویت ثبات و آرامش در منطقه کمک کند.

وزیر خارجه پیشین ترکیه با اشاره به بحران سوریه تصریح کرد: همکاری ترکیه، ایران و روسیه در مذاکرات آستانه تأثیر مثبتی بر روند برقراری صلح در سوریه به جای گذاشته است.

طرفین در پایان پیرامون مسائل مورد علاقه و روابط دو جانبه به بحث و گفت وگو پرداختند.