به گزارش پارس ، « جمال ملا محمود» ، دبیرکل حزب دمکراتیک کردستان سوریه در گفت وگو بافارس در دمشق تاکید کرد که عقب نشینی حزب کارگران کردستان ترکیه عقب نشینی تاکتیکی است و شمار افرادی که عقب نشینی کرده اند، تنها به ده ها نفر می رسد تا به این وسیله نیت و هدف اصلی ترکیه را در قبال توافق صورت گرفته گرفته با پ. ک. ک دریابند.

دبیرکل حزب دمکراتیک کردستان سوریه در ادامه گفت: حزب پ. ک. ک ترکیه که به کوه های قندیل در شمال عراق عقب نشینی کرده، تنها ده ها نفر را در بر می گیرد و در واقع باید آن را اقدامی در واکنش ترکیه به بحران سوریه به شمار آورد و روند و وضعیت امور تاکنون به هیچ وجه روشن و مشخص نیست.

ملا محمود افزود: حزب کارگران کردستان هیچ ارتباطی با بحران سوریه ندارد و برعکس حکومت ترکیه که خاک آن تبدیل به گذرگاه و مرتع گروه های تروریستی و افراد مسلح شده است، هیچ ارتباطی با این بحران ندارد.

دبیرکل حزب دمکراتیک کردستان سوریه گفت: تا پیش از توافق آمریکا و روسیه، ترکیه تلاش بسیاری می کرد تا به بحران سوریه بیش از پیش دامن بزند، اما هم اکنون که روسیه و آمریکا به توافقاتی درباره بحران سوریه دست یافته اند، غرب به ترکیه دستور داده تا حتی به صورت تاکتیکی هم که شده در این مرحله به توافقاتی با حزب کارگران کردستان دست یابد که مهمترین بازتاب آن روی کردهای سوریه است که ممکن است، حمایت آنها را به سمت خود جلب کند، به ویژه آنکه کردها در سوریه در طول مرزهای این کشور با ترکیه پراکنده شده اند و این یکی از مهمترین تاکتیک های ترکیه و غرب در قبال کردهاست.

ملا محمود در پاسخ به این سوال که آیا توافق ترکیه و کردها بیم و هراس هایی را ایجاد می کند یا خیر گفت: بی تردید بیم و هراس هایی در این راه مشاهده می شود، چون ترکیه همواره تلاش می کند، با در آمیختن برخی امور منطقه ای با یکدیگر از آنها به سود خود بهره برداری کند، به خصوص درباره کردها که همواره با آنها درگیری داشته است.