به گزارش پارس نیوز، 

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه، روز شنبه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به خروج از توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 برای صلح جهانی و منافع فرانسه خطرناک توصیف کرد.

رهبر حزب راست گرای جبهه ملی فرانسه همچنین از تحت توهم بودن امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور، در زمینه تلاش برای تغییر دادن نظر رئیس جمهور آمریکا درباره توافقنامه هسته ای به شدت انتقاد و تاکید کرد مکرون باید مسئولیت خود را در خصوص این توهمات بر عهده بگیرد.

تصمیم ترامپ به خروج از توافقنامه هسته ای سال 2015 همچنین با اعتراض دیگر طرف های امضا کننده این توافقنامه از جمله اتحادیه اروپا، چین و روسیه رو به رو شد.

لوپن در بیانیه ای اعلام کرد: «من نه تنها موضع ترامپ بلکه عملکرد دستگاه دیپلماسی فرانسه را که می‌خواست نو‌ محافظه‌‌کارانه‌تر از بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا) عمل کند و بدون هیچ طرح جایگزینی، تحت قیمومیت آمریکا قرارگرفت، محکوم می کنم. وی تأکید کرد: «این دیپلماسی شهروندان ما را به خطر می اندازد و به خروج اقتصاد ما از بازاری پرسود منجر می شود».

مارین لوپن افزود: «مکرون در این باره مسئول است. او در خصوص ظرفیت خود برای تغییر عقیده ترامپ در این پرونده دچار توهم شده و به عربستان درباره سیاست خود در قبال ایران تضمین داده بود، بدون اینکه به توافق اصولی برسد. وی در نهایت از رفتن به تهران برای دفاع از منافع ملی و گوش دادن به مواضع دولت ایران خودداری کرد و تنها محور آمریکا-اسرائیل-سعودی را در اولویت قرار داد».

مارین لوپن با اشاره به اینکه تصمیم آمریکا به خروج از توافقنامه هسته ای «برای صلح جهانی خطرناک است و به منافع فرانسه آسیب می رساند و قبل از هر چیز امنیت اسرائیل را شکننده می کند»، تاکید کرد «چنین رویه ای غیرقابل قبول است».