به گزارش پارس نیوز، 

کمال دهقانی فیروزآبادی ا اظهار داشت: در این جلسه رویکردهای جدید نسبت به موضوع برجام با توجه با حضور آمریکا و اقدامات اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی یادآور شد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تمامی دستگاه های مرتبط با موضوع برجام دعوت شده است.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قرار بود وزیر امور خارجه در این جلسه حضور یابد ولی به دلیل سفر محمد جواد ظریف به چین، روسیه و بلژیک، معاون سیاسی وزیر امور خارجه شرکت می کند.
دهقانی خاطرنشان کرد: ادامه بررسی رویکردهای جدید نسبت به موضوع برجام با توجه به خروج آمریکا از برجام روز سه شنبه با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی دراین کمیسیون بررسی می شود.
وی یادآور شد: همچنین قرار است گزارش چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در کمیته هسته ای تصویب و نهایی شده در ادامه جلسه یکشنبه این کمیسیون مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گیرد.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این گزارش پس از تصویب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه علنی قرائت می شود.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه گذشته به وقت تهران رسما اعلام کرد که این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) خارج می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این تصمیم ترامپ اظهار داشت: من به وزارت خارجه دستور دادم که ظرف چند هفته آینده، با مذاکرات کشورهای اروپایی و دو کشور بزرگ روسیه و چین، رایزنی ها ، هماهنگی ها و مذاکرات لازم را انجام دهد؛ اگر در پایان این مهلت و زمان کوتاه، ما به این نتیجه رسیدیم که با همکاری پنج کشور می توانیم همه آنچه در برجام خواست ملت ایران بوده به دست آوریم، برخلاف میل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تلاش های آنها و حرف های بی نزاکت امشب(سه شنبه) ترامپ، برجام پایدار خواهد ماند و ما می توانیم به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان قدم های خود را برداریم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تاریخ گذشته 40 ساله ما و قبل از آن به خوبی به ما گفته است که آمریکایی ها نسبت به ملت بزرگ ایران و نسبت به ملت های منطقه همواره رفتار خصمانه ای داشتند.