به گزارش پارس نیوز، 

عزت الله یوسفیان ملا  با اشاره به خروج آمریکا از برجام و نوع رفتار اروپایی‌ها با این موضوع گفت: اروپایی ها نمی توانند از پس سیاست های آمریکا برآیند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: در همین مدت اجرای برجام نیز که اروپایی ها به ایران سفر داشتند خیلی از مشکلات از بانک های اروپایی بود یعنی آنها نیز به طور صد در صد پای کار برجام نبودند.

وی در ادامه با اشاره به هراس بانک های اروپایی از آمریکا عنوان کرد: با تمام این تفاسیر ما نباید به صرف اینکه کسی امضای خود را پس گرفت، امضای دیگران را نیز نادیده بگیریم چنانچه اروپا و موگرینی رئیس سیاست خارجی این اتحادیه اعلام کرد که به برجام ادامه می دهند پس دلیلی ندارد ما بگوییم شما هم مانند آمریکا هستید و همه را با یک چوب برانیم چرا که قطعا در نهایت خواهند گفت برجام را ما حفظ نکردیم و اروپا قصد حفظ آن را داشت.

یوسفیان ملا ادامه داد: البته جمهوری اسلامی صرفا یک فرصت محدود به آنها می دهد تا ببیند تا چه حد می توانند در این خصوص اقدام کنند و اگر منافع ما تأمین نشود دیگر نیازی به خروج از برجام هم نیست چرا که این توافقنامه خود به خود منتفی می شود.

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره نوع برخورد روسیه و چین با برجام خاطرنشان کرد: در موقعیت های حساس چندان نتوانسته ایم روی چین و روسیه حساب کنیم چنانچه شب خروج آمریکا از برجام نیز منتظر بیانیه روسیه بودیم تا جایی که ترکیه از آنها جلو افتاد و از ایران حمایت کرد پس باید بدانیم آنها نیز منافع خود را می بینند و نباید چندان به آنها امید بست./

پایان پیام