به گزارش پارس بهمن قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همانگونه که همه ملت مستحضرند قضیه انتخابات در ایران با سایر کشورها متفاوت است و به جهت این بوده که ریشه انقلاب ما در مردم است و بنیان کارهای صورت گرفته نیز در مردم بوده و هر جا که این نیاز احساس شود که مردم حضور یابند در دفاع از انقلاب خود به میدان آمده اند.

وی افزود: هم چنین در طی سالیان انقلاب توطئه های زیادی از سوی دشمنان صورت گرفته و همواره بهترین راهکار مقابله با این توطئه ها حضور پررنگ و یکپارچه مردم است.

دشمن با دین حضور پررنگ مردم از مواضعش عقب نشینی می کند

قربانی ادامه داد: توطئه های دشمنان انقلاب وقتی حمایت مردم را از نظام و انقلابشان می بینند یا کم رنگ شده و یا عقب نشینی می کنند.
اعتقاد رهبر و امام (ره) به حضور مردم است

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات گفت: ایشان و تمام دست اندرکاران این نظام همواره معتقد به حضور مردم هستند چرا که این حضور نقشه ها و حربه های دشمنان را باطل و نقش برآب می کند و مردم نیز باید از این حق قانونی خود استفاده و به صحنه بیایند.

فرماندار هرسین در خصوص معیارهای انتخاب فرد اصلح گفت: مردم انقلابی ایران مردم فهیم و بصیری هستند و بعید می دانم که دیگر به شعار ها و وعدهای پوچ توجه کرده و انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: کاندیداها باید آنچه را که در توان دارند و هم چنین توان اجرای آن را دارند طی برنامه ای به مردم اطلاع رسانی کرده و وعده های بدون پشتوانه قانونی به مردم ندهند.

قربانی افزود: مردم ایران مردمی هستند که با بصیرت و درایت انتخاب خواهند کرد و به قیافه، فیلم، عکس و وعده رای نمی دهند.

کاندیداها از تخریب بپرهیزند

فرماندار هرسین گفت: کاندیداها باید از هرگونه تخریب دیگران پرهیز کنند و مردم نیز باید به این مسائل توجه داشته باشند.

وی ارائه برنامه های مدون در جهت، سیاست خارجی؛ اقتصاد، فرهنگ و… را از اقدامات کاندیداها برشمرد و گفت: البته کاندیداها باید به اصل عزت در جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه داشته و باید بدانند که اقتصاد توانمند به هر قیمتی مثمر ثمر نخواهد بود.

قربانی، افزود: در تعاملات خارجی ریاست جمهوری باید اصول نظام و اقتدار و بزرگی آن حفظ و حراست شود.

وی تصریح کرد: ملت ایران قرار بر قطع ارتباط با هیچ ملتی جز اسرائیل نداشت و این سایر کشورها بودند که این مسئله را به ما تحمیل کردند.

برقراری ارتباط با دیگر کشورها تنها راه حل تحریم ها نیست

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید بداند که تنها راه رفع مشکلات اقتصادی و تحریم ها برقراری ارتباط با سایر کشورها نبوده بلکه می توان با بهره گیری از ثروت های طبیعی، منابع موجود و مدیریت و برنامه ریزی مناسب طی یک برنامه منسجم و مدون به شکوفایی اقتصادی دست یافت.

وی افزود: هم اکنون دشمنان در تمام زمینه ها سعی در ایجاد اخلال داشته و می خواهند با اعمال فشار ملت ایران را به زانو درآوردند اما غافلند از اینکه این ملت از انقلاب و عزت خود دست برنداشته و عقب نشینی نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه مقابله با این افکار و تضیف و تهدیدها حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات و خلق حماسه ای سیاسی است.

شوراهای اسلامی شهر و روستای کرمانشاه در دوره های قبل عملکرد خوبی نداشته اند

قربانی در بخش دیگر در خصوص شاخصه های انتخاب افراد اصلح برای کرسی های شورای شهر و روستا گفت: شوراها ی اسلامی شهر و روستا در استان کرمانشاه تاکنون متاسفانه کارنامه خوبی ارائه نکرده و جز زیان برای مردم استان ثمری را در بر نداشته اند.

فرماندار هرسین افزود: کاندیداهای شورا باید بتوانند وظایف نظارتی، برنامه ریزی و مشورتی خود در سطح شورا را به نحو احسن اجرا و با هم فکری، مشاوره خوب و اقدامات کارشناسانه ارتقا سطح شهر، روستا و منطقه خود را در پی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم بابت برگزاری انتخابات هزینه زیادی می پردازند گفت: این افراد باید در اقدامات صورت گرفته توسط شوراها بازنگری انجام داده و راه حل مناسب برای حضور موثر در شوراها را بیابند.

وظایف شوراها تنها محدود به شهرداری نیست

وی از شورا به عنوان یک نهاد موثر در مباحث مختلف شهر و روستا یاد کرد و گفت: شوراها حتی با ارائه طرح های خوب در رفع مشکلاتی چون بیکاری در استان کرمانشاه موثر باشند و وظایف خود را محدود به حوزه شهرداری ها ندانند.

فرماندار هرسین در پایان قانون مند بودن و بر مدار قانون حرکت کردن را وظیفه تمام کاندیاها دانست و از مردم نیز خواست در این زمان پایبند به قانون بوده و در مسیر قانون حرکت کنند.