به گزارش پارس نیوز، 

 علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در نشست علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی درباره قیمت دلار گفت: قیمت دلار پر کشیده است و کسی پاسخگو نیست؛ اگر در ارتباط با ارز تصمیم جدی گرفته شده چرا اجرایی نمی شود.
وی درادامه درمورد فیلترینگ تلگرام در تذکری گفت: درمورد فیلترینگ تلگرام قوه قضائیه یک نظر دارد و دولت نظر دیگری؛ چرا در مورد پیام رسان ها چاره اندیشی نشده است.
در ادامه مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی درباره قاچاق کالا خطاب به رییس جمهوری گفت: رهبری در بیانات خود درباره قاچاق کالا جامعه هدف را مشخص کرده اند، اما نزدیک به یک ماه است که مرزهای کردستان بسته شده است و هیچیک از مسئولان حاضر به پاسخگویی به مردم نیستند.
وی ادامه داد: اگر ملاک و حسن ختام، سخنان رهبرمعظم انقلاب است، پس بستن مرزهای کردستان غیرقانونی است؛ اما اگر تصمیم دولت است باید بگویم که غیرکارشناسی، بدون تدبیر و غیرمنصفانه است، چرا که یکی از وعده های عملیاتی نشده در شعارهای انتخاباتی ایجاد اشتعال برای مردم مرزنشین بود که این مسئله متاسفانه در حد شعار باقی مانده است.
نماینده مردم سنندج گفت: اگر اکنون مرزها را طی اقدامی غیرعاقلانه بسته اید، چرا مقدمات آن با ایجاد حداقل کارخانجات فراهم نشده است؛ با این تصمیم، تمام راه های معیشتی مردم مرزنشین و نوار غربی کشور، کور شده است و این روش نامبارک موجب گرسنه تر شدن مردم می شود.
در ادامه سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا ودهاقان درمجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی بنده به دنبال ناامید کردن مردم نیستم اما باید واقعیت ها را گفت؛ هر چند شما می فرمایید نگران نباشید، اما نگرانی های بسیاری در میان تمامی آحاد جامعه وجود دارد.
وی افزود: مدیران کشور دچار روزمرگی شده و در مقابل مسائل و مشکلات بی تفاوت هستند، این درحالی است که اقتصاد کشور و اشتغال در بلاتکلیفی به سر می برد ، بنابراین، ایجاد شغل های جدید پیشکش؛ حفظ مشاغل موجود را مدنظر قرار داده و مراقبت کنید.
این نماینده مردم درمجلس دهم درادامه به وضعیت نامناسب ارز، عدم همراهی بانک ها با دولت و همراهی نکردن آنها در پرداخت تسهیلات و ناتوانی بدنه دولت در کنترل بازار ارز اشاره کرد و گفت: این امر باعث شده که همین اندک واحدهای تولیدی نیز به تعطیلی کشانده شوند بنابراین تغییر در بدنه دولت و استفاده از ظرفیت نخبگان ضروری است.
در ادامه مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور در خصوص افزایش نرخ خرید تضمینی چای تذکر داد و گفت: نرخ خرید محصولات تضمینی باید براساس نرخ تورم باشد؛ افزایش نرخ تضمینی چای 4 درصد بوده که این ظلم به کشاورز است در حالی که نرخ تورم تحمیل شده به کشاورز 10 درصد بوده است که باید به همین میزان برای افزایش نرخ تضمینی چای اقدام می شده است.
وی درادامه با انتقاد از واردات برنج به کشور گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، چرا باید قوتمان را از کشوری دیگر تامین کنیم.
صدیف بدری مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت گفت: علیرغم اینکه از سوی دولت نرخ دلار 4 هزار و 200 تومان اعلام شده و بارها از سوی مقامات عالی دولت عنوان شده که نگرانی از بابت موضوع ارز وجود ندارد اما نوسانات نرخ ارز و روند صعودی قیمت همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به تاثیر نرخ افزایش قیمت ارز در صنعت و اشتغال کشور ادامه داد: با توجه به تامین مواد اولیه بخش عمده ای از تولیدکنندگان از خارج از کشور، این امر فشار مضاعفی را بر دوش بخش صنعت و تولید وارد می کند که بدیهی است در این شرایط اهداف حفظ اشتغال های موجود و ایجاد اشتغال های جدید با مشکل مواجه می شود.
بدری با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید تصمیم کارشناسی و انقلابی درباره ارز بگیرد، اظهار داشت: دولت باید از افزایش سرسام آور قیمت های اقلام مصرفی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان جلوگیری کند.
سیام**1058 /1449