پارس به نقل از ایسنا، بالأخره انتظار به پایان رسید و شورای نگهبان اسامی هشت نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

در این هشت چهره یک چهره ی منحصربه فرد وجود دارد که شاید خودش هم گمان نمی کرد جزو فهرست نهایی شورای نگهبان باشد! او کسی نیست جز سیدمحمد غرضی! کسی که خیلی ها وقتی نامش را در فهرست تأیید صلاحیت شده ها شنیدند، با خود گفتند: مگر مهندس هم آمده بود؟

غرضی آن قدر بی سروصدا در انتخابات نام نویسی کرد که شبکه اول سیما وقتی داشت هشت چهره ی برتر تأیید صلاحیت شده را معرفی می کرد، وقتی به نام آقای غرضی رسید، تصویری از ایشان پخش نکرد. یعنی تلویزیون از ایشان گفت وگویی نداشت تا پخش کند! نام غرضی آن قدر برای نسل جدید تازگی دارد که در شبکه های اجتماعی به اشتباه قرضی نوشته می شود! به هرحال ایشان آمده اند و گویا قرار است تا آخر هم بمانند!

اما سه یار دبستانی اصولگرا، قالیباف، ولایتی و حداد عادل هم در جمع هشت نفره هستند. اول قرار بود از این سه نفر یک نفر وارد گود بشود، ولی بعدا قرار شد هر سه ثبت نام کنند. بعد قرار شد هر کس در نظرسنجی ها رأی بیش تری داشت، بماند و دو نفر دیگر کنار بکشند. بعدا قرار گذاشتند دو نفر بمانند و یک نفر برود. خلاصه آن قدر ۲+۱ و ۱+۲ و ۳-۱ کردند که به جمع هشت نفر برتر رسیدند. حالا کی می خواهند به نفع هم کنار بکشند، خدا می داند. البته الآن هورا شنیدن و تو چشم بودن را چشیده اند، کمی سخت است به فکر انصراف باشند! پس هر سه تا آخر هستند!

چهره ی دیگر محسن رضایی است؛ چهره ای که هر سال مصمم وارد انتخابات می شود و امسال هم مصمم تر از قبل وارد شده است! محسن رضایی به گفته ی خودش، اهل کنار کشیدن نیست؛ مگر به نفع خودش! ایشان البته از تأیید شدن صلاحیت شان زیاد خوشحال و هیجان زده نیستند، چون دفعه ی اول دوم شان نیست و در این کار تجربه دارند! محسن رضایی همیشه مرد آخر مبارزه است! او می ماند!

چهره ی دیگر عارف است. اول قرار بود به نفع هاشمی کنار بکشد، گفته بود: « هاشمی پدر خانواده است و اگر به میدان بیاید، با او رقابت نمی کنم» عارف ولی کنار نکشید و حالا از کرده ی خود خوشحال است و حس می کند پدر خانواده است و مکلف است که تا آخر بماند!

چهره ی دیگر سعید جلیلی است. در سکوت آمد ثبت نام کرد و رفت! ایشان در سال های اخیر بیش تر به همراه خانم اشتون دیده شده اند! آقای جلیلی قبل از هر کاری سفرهای خود را آغاز کرده اند و از شواهد پیداست که تا آخر و حتا بعد از آخر هم می مانند. یعنی ذره ای عقب نشینی نخواهند کرد!

چهره ی دیگر آقای روحانی است. اول گفته بود: « هاشمی قطعا کاندیدا نمی شود» بعد گفته بود: « هاشمی قاطعانه گفت نمی آید، ولی آمد» و در آخر هم گفت: « بین من و هاشمی یک نفر کنار می رود! » با این حساب آقای روحانی هم تا آخر هستند.

خب حالا برگردیم به اول قصه: یکی بود، یکی نبود…

باقی بقای تان!