به گزارش پارس حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان، اظهار کرد: بررسی دقیق سوابق و مدارک داوطلبان و استعلام از مراجع چهارگانه و همچنین تحقیقات محلی در خصوص داوطلبانی که اعتراض خود را نسبت به تایید نشدن صلاحیت شان اعلام کرده اند، توسط هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خوزستان در حال انجام است.

وی با بیان اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی در نظام اسلامی، به لزوم ارائه شاخص های کاندیداهای اصلح طبق فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، علما، اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان و اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی ویژه ای توسط این هیات جهت تعامل با نخبگان و معتمدین استان برای بالابردن مشارکت مردمی که مظهر تحقق حماسه سیاسی است، در دست تدوین است.

بهمئی، عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان و نماینده رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم ایجاد فضای مناسب و همدلی در استان جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو از همه نخبگان و فعالان رسانه ها درخواست کرد در تحقق این امر مهم مشارکت کنند.

وی از آمادگی این هیات برای همکاری با فعالان و اصحاب رسانه جهت تحقق حماسه سیاسی در انتخابات امسال خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شوراهای اسلامی و آغاز فعالیت های انتخاباتی، لازم است همه داوطلبان صرفا نسبت به معرفی و اعلام برنامه های خود مطابق قانون اقدام و از حاشیه سازی به جد خودداری کنند.

بهمئی با اشاره به نظارت دقیق این هیات بر فعالیت های انتخاباتی کاندیداها از بررسی گزارش ها و تخلف های احتمالی این افراد در این هیات خبر داد.

تمیمی، نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خوزستان نیز در این گفت وگو با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معتمدین و نخبگان در این برهه زمانی، استفاده از جایگاه و ادبیات مردمی را جهت تحقق و خلق حماسه سیاسی مهم برشمرد.

وی ادامه داد: کاندیداهای انتخابات باید از تهمت و افترا به شدت پرهیز کنند. هیات عالی نظارت استان به دقت ناظر کلیه رفتارهای انتخاباتی و حرکت و منش داوطلبان است.

تمیمی با بیان اینکه دشمنان با برنامه ریزی دقیق و مدون تمام توان خود را جهت کاهش مشارکت مردم و ایجاد فضای ناامیدی و بی اعتمادی عمومی در جامعه ایران به کار می گیرند، افزود: از همه دست اندرکاران انتخابات و کاندیداها درخواست می شود با توجه به مُرّ قانون در رفتارهای انتخاباتی نسبت به تحقق و خلق حماسه سیاسی قدم بردارند.