به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آیین معرفی کتاب «سرباز کوچک امام» که با حضور حجت‌الاسلام المسلمین ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و جمعی از اسرای آزاده دفاع مقدس در حوزه هنری برگزار شد، ضمن ابراز احساسات نسبت به اسرای جنگ تحمیلی گفت: اسرای گرامی شاید التهاب ما را در دوران اسارتشان درک نکنند؛ در زمانی که نسبت به وضعیت ایشان در زندان‌های بعثی بسیار نگران بودیم، انتشار فیلم مصاحبه آقای مهدی طحانیان با آن خبرنگار هندی که حاکی از پایبندی یک نوجوان به مبانی دین و احکام اسلام، آن هم در آن شرایط سخت و اسفناک بود، موجب افتخار و غرور ملی شد و تأثیر بسیار مثبتی در جامعه گذاشت. این ماجرا یک واقعیت بود نه داستان و حقیقت عریانی بود که برای همگان پیام داشت.

حداد عادل: خبرنگار هندی به دلیل مصاحبه با طحانی احساس سرافرازی می‌کرد

وی ضمن تجلیل از کتاب «سرباز کوچک امام» گفت: تاکنون کتب متعددی در مضامین دفاع مقدس و خاطرات اسرا مطالعه کردم، اما احساس می‌کنم این کتاب از امتیازات ویژه‌تری برخوردار است و خوشحالم این کتاب به قلم نویسنده توانایی مثل خانم فاطمه دوست‎کامی به صورت پاکیزه و روشمند در آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ترویج اینگونه کتاب‌ها و الگوها وظیفه متولیان امر است، افزود: اکنون نسل جدید را باید با قهرمانانی مثل طحانی، حججی و ... آشنا و در این زمینه الگوسازی کنیم. این الگوها بالاترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند.

حداد عادل با ذکر خاطره‌ای از دیدار خود با آن خبرنگار هندی که در کمپ اسرا از مهدی طحانیان مصاحبه گرفته بود، گفت: در یک همایشی که در کشور هند برگزار شد، از آن خانم خبرنگار درخواست کردم داستان مصاحبه خود با آقای طحانیان را تعریف کند. بر اساس آنچه که از گفتار ایشان شاهد بودیم، به نظر می‌رسد بسیار تحت تأثیر آن مصاحبه قرار گرفته بود و از اینکه توانسته بود این افتخار را برای ایرانیان ثبت کند، احساس سرافرازی می‌کرد.

حداد عادل: خبرنگار هندی به دلیل مصاحبه با طحانی احساس سرافرازی می‌کرد

به گزارش تسنیم، کتاب «سرباز کوچک امام» به قلم فاطمه دوست‌کامی، روایتی از خاطرات آزاده مهدی طحانیان از کودکی تا امروز است. جهت آفرینش این اثر ارزشمند در مجموع 163جلسه مصاحبه با آقای طحانیان گرفته شده است که طی آن ها نزدیک به 350 ساعت فایل صوتی ذخیره شده است. اخیراً رهبر معظم انقلاب تقریظی بر این کتاب مرقوم فرمودند.