پادشاه اردن هشدار داد، تداوم حملات و تعرضات ارتش رژیم صهیونیستی و صهیونیست های افراطی به شهر بیت المقدس و مسجد الاقصی فرصت احیای مذاکرات را در خاور میانه تضعیف می کند.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ملک عبدالله دوم، پاشاه اردن در دیدار با ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیامدهای ادامه تعرضات رژیم صهیونیستی به مکان های مقدس در شهر بیت المقدس و تاثیر منفی این حملات بر روند تلاش های فعلی منطقه ای و بین المللی برای از سرگیری گفت وگوها میان فلسطین و تل آویو هشدار داد.

ملک عبدالله دوم همچنین به ضرورت توقف فوری اقدامات یک جانبه رژیم صهیونیستی به ویژه سیاست های این رژیم برای توسعه شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس تأکید کرد.

پادشاه اردن در ادامه گفت، تلاش های فعلی برای از سرگیری گفت وگوهای صلح میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی بر اساس راهکار پیشنهادی تشکیل دو کشور مستقل باید با جدیت ادامه یابد.

وی گفت: راهکار تشکیل دو کشور مستقل بهترین گزینه برای پایان مناقشه فلسطین و اسرائیل و تحقق امنیت و ثبات در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ملک عبدالله دوم در دیدار با وزیر امور خارجه انگلیس طرح صلح پیشنهادی اعراب را فرصت تاریخی برای تحقق صلح برشمرد و به ضرورت استفاده از این طرح برای برقراری صلحی عادلانه و فراگیر در منطقه تاکید کرد.

ملک عبدالله دوم تصریح کرد، اعضای اتحادیه اروپا به ویژه انگلیس می توانند نقش بسیار مهم و فعالی در روند پیشبرد تلاش های فعلی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی فلسطین ایفا کنند.