به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روزنامه العربی الجدید، "علی ابوحسن" پیرمرد فلسطینی همراه با دیگر شهروندان فلسطینی در راهپیمایی‌های حق بازگشت بزرگ در مرزهای شرقی نوار غزه شرکت کرد تا اینکه در سومین جمعه راهپیمایی بازگشت هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و در پی آن دو پای خود را از دست داد.

این پیرمرد فلسطینی خواستار حق بازگشت به روستای "الجوزه" بود ؛ جایی که خانواده او در سالروز تشکیل موجودیت رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی از آن کوچانده شدند که در شرق اردوگاه "البریج" در مرکز نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

وی به العربی الجدید می‌گوید: "پای راستم را در روز تولدم از دست دادم، این مشیت الهی بود. اشغالگران عامدانه مرا هدف قرار دادند و این در حالی بود که من هیچ کاری انجام نداده بودم. شخصی در سن و سال من چه خطری برای اشغالگران دارد؟ ما به صورت صلح‌آمیز بر حقمان تاکید کردیم و آن‌ها ما را به خاک و خون کشیدند.

ابوحسن در ادامه افزود که در اولین جمعه راهپیمایی بازگشت بزرگ در مرزهای شرقی شهر رفح، حدود 40 کیلومتر به سمت شمال پیاده‌روی کرده و امیدوار است که بتواند این تجربه را با پای مصنوعی نیز تکرار کند.

هزاران شهروند فلسطین از ساعات اولیه صبح امروز جمعه برای شرکت در راهپیمایی بازگشت بزرگ و در هم شکستن محاصره اسرائیل که جمعه کارگران فلسطین نامگذاری شده است، به چادرهای "بازگشت" آمدند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند و از آن زمان تاکنون 45 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از 6 هزار تن نیز زخمی شدند.