به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد جمالی نوبندگانی، در رابطه با دلایل عدم رغبت افراد برای عضویت در احزاب سیاسی و رواج معنای نادرست از کلیدواژه حزبی بودن در جامعه، گفت: دموکراسی و تفکیک قوایی که به عنوان جمهوریت نظام از آن نام برده می شود ساخته دنیای غرب است و ما نیز از آن استفاده می کنیم. بنابراین نباید از یاد برد که حزب، دموکراسی و تفکیک قوا را شکل می دهد.

حزب، دموکراسی و تفکیک قوا را شکل می دهد

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس احزاب اقدام به برنامه ریزی، آموزش و غیره انجام می دهد؛ به عنوان مثال برای کسب قدرت برنامه ریزی می کند و حتی برای اعضای خود سناریو درنظر می گرید تا جایگاه های مختلفی را کسب کنند.

احزاب فقط چراغشان در زمان انتخابات روشن است

وی ادامه داد: اگر از احزاب اصلاح طلب یا اصولگرا سوال شود که کاندیدای این جریان برای انتخابات 1400 چه کسی است، عنوان می کنند که باید منتظر ماند و دید که چه افرادی حضور پیدا می کنند. به نوعی این مهم نشان می دهد که احزاب همانند خودرویی در تونل تاریک هستند که در زمان انتخابات فقط چراغشان روشن است و دیگر خبری از آنها نیست.

امروزه افراد به احزاب هویت می دهد در حالی که این مهم باید بالعکس باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه امروزه افراد هستند که به احزاب هویت می دهد در حالی که این مهم باید بالعکس باشد، تصریح کرد: در این بین حتی آموزش حزبی نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال از افرادی که در احزاب فعالیت می کنند سوال پرسیده شود که اهداف و استراتژی حزبشان چیست، هیچ کدام نمی دانند.

حزب در ادبیات سیاسی کشورمان دارای مفهوم غربی است

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه حزب در ادبیات سیاسی کشورمان دارای مفهوم غربی است، افزود: در این بین نباید فراموش کرد که قوی نبودن احزاب سبب شده مردم اقدام به عضویت در احزاب نکنند.

شرایط اجتماعی-سیاسی کشور آمادگی تاسیس احزاب جدید را ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عضو حزب نیستم زیرا حزبی که اهداف مشخص، دارای لیست روشن از وضعیت افراد و غیره باشد مشاهده نمی شود، خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد که هم اکنون نیز شرایط اجتماعی-سیاسی کشور آمادگی تاسیس احزاب جدید را ندارد.