به گزارش پارس نیوز، 

خانم 'پوان' وزیر ارشد هماهنگی توسعه انسانی و فرهنگی اندونزی در این دیدارضمن تبیین ساختار و وظایف این وزارتخانه و نظارت و هماهنگی هشت وزارتخانه که در پوشش خود دارد، از همکاری میان دو کشور در زمینه های توانمند سازی زنان، حمایت از کودکان، امورآموزشی ، دینی، بهداشت و توسعه اجتماعی استقبال کرد.

وی با توجه به پیشرفت های ایران در زمینه های مزبور و دستاوردهای آن، خواستار همکاری نزدیک و تبادل تجربیات تهران - جاکارتا شد.

مقام اندونزیایی در این نشست اقدامات دولت اندونزی برای توانمند سازی زنان را تشریح کرد و ازارتباط و همکاری نزدیکتر بخش ها و وزارتخانه های ذیربط دو کشور دراین زمینه استقبال کرد.

همچنین ' معصومه ابتکار' معاون رییس جمهوری دراین دیدار دستاوردهای ایران در بخش های مختلف از جمله زنان و خانواده ، علوم ، آموزش و بهداشت ، برنامه ها برای کمک به بانوان بویژه در مناطق روستایی و حمایت از تولیدات محلی و کمک‌ به آنها در زمینه تولیدات ارگانیک ، کمک به بازاریابی ، تجارت الکترونیک ، آموزش شیوه های زندگی را تشریح کرد.

معاون رئیس جمهوری همچنین در مورد فعالیت سازمانهای مردم نهاد و خیریه در ایران با ارائه توضیحاتی گفت: تلاش این سازمان ها برای کمک به خانواده های کم بضاعت و بانوان سرپرست خانوار و ایجاد رفاه برای آنها است.

وی بر آمادگی ایران برای همکاری با دولت اندونزی و ارائه تجربیات در بخش های مختلف به مردم این کشور تاکید کرد.

دو طرف دراین دیدار ابراز امیدواری کردند که روابط دوجانبه تهران- جاکارتا در عالی ترین سطوح سیاسی و اقتصادی ادامه و افزایش یابد.

ابتکار سه شنبه شب ( یازدهم اردیبهشت ) به منظورشرکت در اجلاس علمای جهان اسلام وارد اندونزی شد. جاکارتا میزبانی اجلاس یادشده تحت عنوان اسلام اعتدالی را برعهده دارد.

وی دراین سفرتاکنون با 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری و 'رتنو مرسودی' وزیر امورخارجه اندونزی نیز دیدار و گفت وگو کرده است.