به گزارش پارس نیوز، 

محمد کاظمی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین ‌مشکل ما حاشیه نشینی شهرهاست.

وی با بیان اینکه اکثریت جمعیت حاشیه‌نشین شهرها را همان مهاجرین روستایی تشکیل می‌دهند، گفت: قطعا اگر ما مسئولان برنامه‌ریزی‌ دقیق‌تر واجرایی‌تری داشتیم و امکانات را بصورت بهینه در روستاها متمرکز می‌کردیم روستائیان ما به شهر مراجعه نمی‌کردند.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز روستاهای ما از نظر عمران و آبادانی و امکانات مانند شهر هستند، گفت: امروز توقعات و انتظارات مردم تغییر کرده و جوانان روستایی ما به لحاظ کمبود درآمدی که در کار کشاورزی وجود دارد این‌کار را انجام‌ نمی‌دهند و برای کسب درآمد بیشتر به شهرها مهاجرت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ‌هم‌اکنون ۶ نوع وام روستایی برای اشتغال روستایی مصوب شده اما با توجه به سختگیری و عدم همکاری بانک‌ها هنوز ۱۰ درصد هم از این تسهیلات پرداخت نشده است، گفت: امروز رئیس جمهور هم زورش به بانک‌ها نمی‌رسد و بانکها مجری سیاست‌های خود هستند و به حرف دولت گوش نمی‌دهند.

نماینده‌ مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دیگر زمان سخنرانی، توجیه و سرگرم‌کردن مردم گذشته است، تصریح کرد: اخیرا در جلسه‌ای که رئسای سه قوا به همراه نمایندگان مجلس حضور داشتند همه‌ مسئولان قبول دارند که باید تلاش ویژه‌ای برای رفع مشکلات مردم صورت‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما مسئولان باید با عمل خود ثابت کنیم که در خدمت مردم هستیم گفت: ضروری‌است ما مسئولان با عملمان ثابت کنیم که بانک‌ها باید مجری دستورات دولت باشند.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه امسال که به عنوان سال حمایت از تولید داخلی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده باید بدانیم‌که اولین مشکل تولید ما بانک‌ها هستند بیان کرد: در ایام تحریم‌ که تولید کنند ما نتوانسته ماشین آلات خود ا تجهیز و نوسازی کند، مواد اولیه با قیمت پایین وارد کرده و کالای با کیفیت تولید کند با این ۳ مشکل اساسی که داریم و حمایت از تولیدات داخلی را انتظار داریم قطعا شدنی نیست.

نماینده ملایر در مجلس دهم با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم‌که کالای بی‌کیفیت را به کالای با کیفیت ترجیح دهند اظهار داشت : متاسفانه امروز هم‌که درهای کشور برای انواع قاچاق کالا باز است مطمئنا تولیدکنندگان‌ ما موفق نخواهند شد و قطعا مسئولان باید به فکر اقدامات اساسی و برنامه‌های مدون باشند.

کاظمی با اشاره به اینکه در جلسه دو هفته گذشته سران  قوا و نمایندگان همه قبول دارند که باید برنامه‌های اجرایی‌تر و حرکت‌های سازنده‌تری برای رفع مشکلات مردم انجام شود، گفت: بخش اعظمی از مشکلات فعلی ما توطئه دشمنان به ویژه رئیس جمهور بی خرد آمریکاست‌که تابع هیچ حقوق بین‌الملل و سیاستی نیست و امروز آهنگ خروج از توافق برجام را ساز می‌کند

وی بیان کرد: علی‌رغم مشکلات بین المللی باید در زمینه مسائل داخلی نیز برنامه‌های قوی‌تر و ویژه‌تری برای اداره‌کشور و رفع مسائل و مشکلات مردم اعمال کنیم .