به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که اظهارنظرهای ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی ادامه دارد، وزیر خارجه جدید دولت دونالد ترامپ در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو با وزیر خارجه ایتالیا درباره ایران رایزنی کرد.

«مایک پامپئو» در اولین سفر خود در مقام وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در نشست وزرای خارجه عضو ناتو در بروکسل حاضر شد.

او در حاشیه این نشست با وزیر خارجه ایتالیا دیدار دوجانبه ترتیب داد و دو طرف درباره مسائل مختلفی از جمله ایران رایزنی کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار بیانیه زیر را صادر کرد:

« وزیر خارجه مایک پامپئو، ۲۷ آوریل با آنجلینو آلفانو وزیر خارجه ایتالیا در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل بلژیک دیدار و درباره همکاری‌مان برای مقابله با چالش‌های امنیتی منطقه‌ای از قبیل نفوذ شرورانه روسیه، فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه، تقسیم مسئولیت‌ها بین اعضای ائتلاف (ناتو) و تهدیدات موجود در منطقه جنوبی ناتو رایزنی کرد. آنها تعهد و حمایتشان از ائتلاف ناتو را تکرار کردند.

وزرای خارجه پامپئو و آلفانو درباره ادامه همکاری برای یافتن فرصت‌ها جهت کار یکپارچه و متحد با دیگر متحدانمان به منظور تقویت امنیت اروپا توافق کردند».

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتای ایتالیایی خود درباره ایران در حالی انجام شده که این کشور از حامیان اصلی برجام در اتحادیه اروپا است.

طبق گزارش‌ها، چندی قبل ایتالیا مخالفت خود را با تلاش‌های فرانسه، آلمان و انگلیس برای اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد ایران به منظور راضی کردن آمریکا جهت ماندن در برجام اعلام کرد