به گزارش پارس ، مهر به نقل از روزنامه حریت، رهبران احزاب جنبش ملی و جمهوری خواه خلق ترکیه، از شام کاری" رجب طیب اردوغان" و" باراک اوباما" در اتاق سرخ کاخ سفید انتقاد کردند.

در این شام کاری افراد دیگری همچون" هاکان فیدان" رئیس سازمان اطلاعات ترکیه، " احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه، " جان کری" همتای آمریکایی وی، و" تام دانیلون" مشاور امنیت ملی اوباما، نیز حضور داشتند.

از این شام کاری که در حدود سه ساعت به طول شکیده خبر چندانی به بیرون درز نکرده از همین رو" کمال قلیچداراوغلو" رهبر حزب جمهوری خواه خلق، و" دولت باغچلی" رهبر حزب جنش ملی، با انتقاد از اردوغان، خواستار دریافت اطلاعاتی در خصوص این شام کاری و مباحث مطرح شده در آن هستند.

در همین رابطه قلیچداراوغلو، با اشاره به اینکه چرا در این مراسم فرد دیگری همچون سفیران دو کشور و یا خبرنگاران حضور نداشته اند گفت: این اقدام یعنی آنکه آمریکا ترکیه را بخشی از خاک خود می داند.

باغچلی نیز اعلام کرد: هنوز مشخص نیست که چه مواردی در این شام کاری مورد بحث قرار گرفته و چه قول ها و وعده هایی رد و بدل شده است.

وی در ادامه به عدم حضور نماینده ای از سازمان سیا در این شام کاری اشاره کرده و می گوید: درست در همان زمان معاون سازمان سیا حضور داشت. ما خواهان دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این جلسه هستیم.

اما شخص اردوغان بعد از بازگشت از آمریکا در توضیح شام کاری خود با اوباما گفته که در این ضیافت شام مباحث عادی مطرح شده است.