به گزارش پارس نیوز، 

 علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در چهلمین همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در مجموعه فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: وجود نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌ها یک نعمت است زیرا اگر این نهاد تضعیف شود دیگران از خارج مرزها برای ما تصمیم‌گیری و نفوذ می‌کنند.

وی افزود: بعد از جهان دوقطبی، سیاست بین‌الملل هنوز شکل نهایی خود را نگرفته و بعید است به زودی شکل بگیرد؛ ارکان مستحکم کننده این سبک بین‌المللی، پیمان یالتا بود که دنیا را در سال 1945 به شکل دو قطبی درآورد و در تقابل با آن کشورهای جهان سوم 10 سال بعد در اندونزی گردهم جمع شدند و نهضت عدم تعهد پایه‌گذاری شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان سال 1961 اولین جلسه جنبش عدم تعهد در یوگسلاوی تشکیل شد، گفت: شکل امروزه دنیا عوض شده و فروپاشی شوروی سابق بساط دوقطبی را به هم‌ریخت. غیرمتعهدها نیز جان قدیم را ندارد و لذا دنیا در حال تحول است.

ولایتی ادامه داد: دیدگاهی مطرح شد که دنیا دهکده جهانی است و این دهکده کدخدایی می‌خواهد و آن کدخدا آمریکا است. هانتینگتون برخورد تمدن‌ها را مطرح کرد که بالاخره غربی‌ها با دو تمدن اسلامی و کنفوسیوس چین درگیر می‌شوند و فوکویاما در کتاب پایان تاریخ گفت آخر دنیا لیبرال دموکراسی است که شنیدم این نظر را پس از مدتی پس گرفت و این وضع موجود دنیا است.

وی با بیان اینکه در این دنیای در حال تحول معلوم نیست چه اتفاقی در پیش است، گفت: حمله به برج‌های دوقلو معلوم نشد از طرف خودی‌ها بود یا بیگانه‌ها؛ اما به دنبال این اتفاق به افغانستان و عراق حمله کردند، اسراییل به لبنان و غزه و در سال 2011 به سوریه حمله کردند بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم آنان در حال یک طراحی بودند که انفجار برج‌های دوقلو آغاز آن بود و تمام این حملات علیه کشورهای اسلامی بود.

این خبر در حال تکمیل است...