به گزارش پارس نیوز، 

 دریابان شمخانی در این دیدار با ابراز خرسندی از بهبود نسبی شرایط امنیتی در مرزهای مشترک بر ضرورت افزایش تماس و همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی دو کشوربه منظور توقف کامل اقدامات تروریستی گروهک های شرور وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه تاکید و خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که کشورهای ثالث که هیچ علاقه‌ای به امنیت و حسن همجواری ایران و پاکستان ندارند بر روابط دوستانه دو کشور تاثیر گذاری منفی داشته باشند.

وی بر ضرورت همکاری دو و چند جانبه برای مقابله با تهدیدات و فعال‌سازی فرصت‌های اقتصادی مشترک بویژه در بهره‌گیری از ظرفیت‌های قابل تبادل بنادر چابهار و گوادر تاکید کرد و افزود: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام وظایف و مسئولیت‌های مهمی در قبال آینده امت اسلامی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اقدام غیرقانونی و تحریک‌آمیز رییس‌جمهور آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: تهران و اسلام آباد باید در قبال اقداماتی از این دست که عزت وهویت امت اسلامی را هدف گرفته قاطعانه بایستند و به وظیفه اعتقادی و تعهد دینی خود در دفاع از آرمان مردم مسلمان و مظلوم فلسطین عمل کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان بر ضرورت بسیج کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تداوم تجاوز وحشیانه و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم یمن توسط عربستان سعودی تاکید و خاطر نشان کرد: فعال‌سازی سازوکارهای سیاسی و حمایت از گفت‌وگوهای یمنی-یمنی تنها مسیر توقف جنگ و درگیری و استقرار ثبات و امنیت در این کشور است.

ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در جریان این ملاقات اظهار داشت:همکاری نزدیک وتلاش مشترک ساختارهای امنیت ملی دو کشور نقش موثر و تعیین کننده ای در کاهش موانع توسعه مناسبات همه جانبه میان ایران و پاکستان داشته است.

وی از میان بردن تهدیدات تروریستی در منطقه را نیازمند اقدامات هم زمان برای مبارزه نظامی و امنیتی با این جریانات و هم چنین مواجهه اعتقادی با ریشه های افراط گرایی عنوان کرد و افزود: بدون نابود سازی بسترهای شکل گیری تفکرات افراطی نمی شود به نابودی کامل تروریسم تکفیری امیدوار بود.

جنجوعه با تشریح اقدامات سیاسی،اقتصادی و امنیتی که از سوی دولت جدید آمریکا بر علیه کشور پاکستان در جریان است اظهار داشت :دولت و مردم پاکستان در برابر فشارهای خارجی ایستادگی خواهند کرد و اجازه نخواهند داد استقلال سیاسی و منافع کشورشان دستخوش اراده بدخواهان شود.

مشاور امنیت ملی پاکستان بااشاره به اراده تغییر ناپدیر مردم و دولت این کشور در حمایت از آرمان مردم مسلمان فلسطین بر موضع پاکستان در محکومیت اقدام آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل تاکید کرد.